خانهاخبار
اولین محصولات ویندوزی با اسنپدراگون 835 توسط کدام شرکت عرضه می‌شود؟

اولین محصولات ویندوزی با اسنپدراگون 835 توسط کدام شرکت عرضه می‌شود؟

شرکت کوالکام، روز گذشته در جریان نمایشگاه Computex لیست اولین سازندگانی را که از محصولات جدید خود با تراشه اسنپدراگون 835 و سیستم‌عامل ویندوز 10 رونمایی خواهند کرد، ارائه داده است.
۱۳۹۶/۳/۱۲

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، مایکروسافت و کوالکام با یک‌دیگر برای اجرای برنامه‌های 32 بیتی سیستم‌عامل ویندوز بر روی محصولات مجهز به تراشه‌های ARM همکاری داشته‌اند و این موضوع باعث شده است تا سیستم مقلد جدیدی برای اجرای سیستم‎عامل ویندوز بر روی تراشه‌های اسنپدراگون شکل بگیرد.

البته شرکت کوالکام و مایکروسافت در هنگام نمایش اولیه اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 بر روی تراشه‌های اسنپدراگون، از چیپ‌ست پرچم‎دار نیمه اول 2016 خود یعنی اسنپدراگون 820 با چهار هسته پردازشی استفاده کرد. با این‎حال، گزارش‌هایی مبنی بر عملکرد نه‌چندان مناسب این چیپ‎ست برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 و برنامه‌های 32 بیتی منتشر شد؛ همین موضوع، در نهایت مایکروسافت را مجاب نمود تا اعلام نماید که اولین محصولات مجهز به تراشه‌های ARM با سیستم‎عامل ویندوز 10 از چیپ‎ست اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند.

image

با عرضه محصولات مجهز به تراشه‌های ARM، قیمت لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مبتنی بر سیستم‎عامل ویندوز 10 کاهش خواهد یافت و سازندگان می‌توانند محصولات ارزان‌قیمت‎تری را با چیپ‌ست‎های کوالکام به بازار عرضه نمایند. البته شرکت مدیاتک همان‌طور که اعلام کرده است، ترجیح می‌دهد تا مشخص‌شدن آینده محصولات ویندوزی با تراشه‌های ARM، تنها از دور نظاره‎گر باشد. به هرحال، کوالکام به‌تازگی لیست اولین سازندگانی را که از محصولات جدید خود با سیستم‌عامل ویندوز 10 و چیپ‌ست‌های اسنپدراگون 835 رونمایی خواهند کرد، منتشر نموده است.

بر همین اساس، ایسوس، اچ‌پی و لنوو اولین سازندگانی هستند که از پلت‌فرم پرچم‎دار جدید کوالکام برای عرضه محصولات خود (از جمله لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها / لپ‌تاپ‌های هیبریدی) با نسخه دسکتاپ سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده خواهند کرد. با اینکه عرضه محصولات ویندوزی جدید با تراشه‌های‌های ARM کمک خواهد کرد تا قیمت محصولات ویندوزی کاهش یابد و وابستگی سازندگان را نیز از پردازنده‌های اینتل تا حدی کم خواهد نمود، هدف تنها کاهش قیمت محصولات جدید ویندوزی نیست تا به گونه‌ای، رقابت بین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ویندوزی و کروم‌بوک‌ها شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

image

شرکت کواکلام، موفق شده است تا اندازه برد مدار چاپی چیپ‌ست جدید اسنپدراگون 835 را تا 35 درصد کاهش دهد و همین موضوع باعث خواهد شد تا سازندگان، فضای بیشتری برای استفاده از یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت بیشتر در محصولات جدید خود داشته باشند. علاوه‌براین، ماندگاری شارژ باتری در محصولات مجهز به تراشه‎های اسنپدراگون 835 کوالکام تا 50 درصد افزایش یافته است و همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از رایانه‌های شخصی مجهز به تراشه‎ پرچم‎دار جدید کوالکام با یک‌بار شارژ، حداقل تا یک روز امکان‎پذیر باشد.

در جریان نمایش قدرت محصولات ویندوزی مجهز به تراشه‌های ARM، شرکت کوالکام تعدادی برنامه یونیورسال و البته غیر یونیورسال را بر روی محصولات مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 835 به نمایش گذاشت. از جمله برنامه‌های غیر یونیورسال، می‌توان به اپلیکیشن محبوب 7-zip اشاره کرد.

image

شرکت کوالکام برای محصولات ویندوزی مجهز به اسنپدراگون 835، عنوان «همواره متصل» را در نظر گرفته است. این تراشه که از مودم X16 استفاده می‌کند، سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و همین موضوع، کاربران را به نسبت به رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 خوش‌بین خواهد نمود.

البته آنچه که پیرامون تراشه اسنپدراگون 835 سوال‌ برانگیز است، عملکرد این تراشه‌ در اجرای نسخه کامل ویندوز 10 و برنامه‎های 32 بیتی خواهد بود. با اینکه ردموندی‌ها از عملکرد محصولات مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام تعریف می‌کنند و به‌نظر می‎رسد که مشکل خاصی در اجرای برنامه‌های روزمره کاربران وجود ندارد، این موضوع بدین معنی نیست که عملکرد دستگاه‌های مجهز به تراشه ARM بی‌نقص خواهد بود. البته مایکروسافت می‌گوید که عملکرد سیستم مقلد رضایت کاربران را از دستگاه‌های ارزان‎قیمت ویندوزی به دنبال دارد؛ موضوعی که باید در نقد و بررسی‌های دقیق‌تر به آن پاسخ داده شود.  

image

اجرای نسخه کامل ویندوز 10 بر روی تراشه‌های اسنپدراگون، هم‌چنین گمانه‌زنی‌ها را پیرامون آنچه که سرفیس فون در نهایت به نمایش خواهد گذاشت؛ افزایش می‌دهد. گمان می‌رود که گوشی پرچم‌دار جدید مایکروسافت یعنی سرفیس فون با نسخه کامل ویندوز 10 اجرا شود و در صورتی‌که از قابلیت Continuum استفاده کنید، اجرای برنامه‌های 32 بیتی بر روی یک نمایشگر بزرگ‌تر در گوشی‌هوشمندتان امکان‎پذیر خواهد بود.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اولین محصولات مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، مدتی پیش نیز شایعه‎ای مبنی بر توسعه یک محصول هیبریدی توسط مایکروسافت با تراشه ARM منتشر شد؛ هرچند، هنوز نمی‎دانیم که این گمانه‌زنی‌ تا چه اندازه صحت دارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

روح اله

۱۳۹۶/۳/۱۵
یه سوال
چرا مایکروسافت تاکیدش اینه که از پردازنده ی کوالکام روی موبایل برای سیستم عامل ویندوز کمک بگیره؟
مگه پردازنده ی شرکتهای دیگه مثل اینتل که روی لپ تاپها هم نصب هست چه فرقی با کوالکام دارند؟

gadget baz

۱۳۹۶/۳/۱۲
دوست عزیز بحث موضوع مقاله در مورد امکان نسخه کامل ویندوز هست بر روی دیوایس های جدید نه ویندوز فون
من خودم چند ساله منتظر گوشی هستم به اندازه فبلت با سیستم عامل ویندوز که نرم افزارهای ویندوز راحت روش نصب بشه

abolfazl

۱۳۹۶/۳/۱۲
هر چی میخرین بخرین ولی اصلا سمت ویندوز فون نرید. کمتر از یه ساله که دارمش اصلا راضی نیستم. اشتباه من رو تکرار نکنید. نرم افزار که در حد صفر تلگرام ویندوز دسکتاپ خیلی بهتر از تلگرامی هستش که برا ویندوز فون نوشتن. به حرف اونایی هم که می گن هنگ نمی کنه اصلا گوش ندین. تنها چیزی که در حد عالی داره همین هنگ و لگ هستش. با وجود اینکه به ویندوز 10 آپدیت کردم بازم هنگ داره. نرم افزار دوربین هم در حد سری n نوکیا. از من می شنوید سراغش نرید. در ضمن 640xl دارم.