خانهاخبار
پتنت سامسونگ برای ساعت هوشمند جدیدش

پتنت سامسونگ برای ساعت هوشمند جدیدش

سامسونگ قصد دارد ساعت هوشمندی بسازد که صفحه نمایش دوم آن انعطفا پذیر بوده و روی بند آن قرار می گیرد. طبق این پتنت ثبت شده صفحه نمایش آن به دوربین با لنز اپتیکال مجهز خواهد بود.
۱۳۹۶/۳/۷

همان‌طور که می‌دانید آخرین ساعت هوشمند ساخت سامسونگ، Gear S3 است. همه منتظر اطلاعات تازه از ساعت هوشمند بعدی این سازنده هستند. طرحی از پتنت تازه سامسونگ از یک ساعت هوشمند پیشرفته به‌تازگی لو رفته که هنوز نمی‌دانیم طراحی اولیه Gear S4 خواهد بود یا نه. از این طرح‌ها می‌توان دریافت که قرار است این ساعت به دو صفحه‌نمایش مجهز باشد. صفحه‌نمایش ثانوی این ساعت هوشمند ظاهرا روی بند آن تعبیه می‌شود. در این طرح تصاویری از آیکون اپلیکیشن‌های مختلف روی بند ساعت دیده می‌شود که ممکن است نشان‌دهنده نوتیفیکیشن باشد. این ویژگی دنیایی از انتخاب‌ها و امکانات جدید را به کاربران این ساعت ارایه می‌دهد تا مطابق سلیقه خودشان اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را تنظیم کنند. این صفحه‌نمایش ثانوی شاید بتواند پیام‌های طولانی را هم نمایش دهد. در تصویر دوم دوربینی را می‌بینیم که به زوم اپتیکال مجهز است و از سطح صفحه‌نمایش کمی بیرون آمده. هنوز مشخص نیست ایده این ساعت با توجه به لنز اپتیکال آن تا چه اندازه می‌تواند عملی شود.

نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سری Gear S ممکن است ویژگی صفحه‌نمایش ثانوی روی بند را با خود به همراه آورد تا فضای صفحه‌نمایش بیشتری به کاربرانش ارایه دهد. البته که ساعت‌های هوشمند قرار نیست جایگزین گوشی‌های شما شوند اما در مواقع ضروری می‌توانند نقش گوشی را برای شما بازی کنند. متاسفانه صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمند کوچک است و همین موضوع کار با آن را کمی سخت می‌کند. اگر دو صفحه‌نمایش روی ساعت هوشمند وجود داشته باشد، کار با ساعت هوشمند را آسان‌تر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف سامسونگ از این پتنت هم همین باشد.

image

موضوع جالب دیگر درباره این پتنت این است که اگر سامسونگ قصد داشته باشد ساعتی مطابق این طرح بسازد، قطعا به صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر نیاز دارد. طبق اخباری که قبلا شنیده بودیم سامسونگ مدتی است که تکنولوژی صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر را در دست تحقیق دارد. این طرح‌ها در حال حاضر تنها پتنت هستند و به مرحله اجرا نرسیده‌اند، اما ازآنجاکه سامسونگ تلاش می‌کند تکنولوژی مربوط به آن را توسعه دهد حدس می‌زنیم قصدش برای ساخت این ساعت هوشمند جدی باشد. ساخت این ساعت چندان دور از ذهن نیست چراکه سونی هم ساعت هوشمندی به نام FES Watch U معرفی کرده که نوعی صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر روی بند آن تعبیه‌شده است. تفاوت FES Watch U با پتنت سامسونگ این است که بند ساعت سونی تنها قابلیت تعویض رنگ دارد و صفحه‌نمایش بند آن از تکنولوژی e-ink بهره می‌برد. اگر سامسونگ بتواند این ساعت را بسازد و صفحه‌نمایش بند آن را هم لمسی طراحی کند، تغییر مهمی در ساعت‌های هوشمند ایجاد می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)