خانهاخبار
مصاحبه اختصاصی جی‌اس‌ام با Abdo Chlala مدیر موبایل خاورمیانه و شمال آفریقای سامسونگ

مصاحبه اختصاصی جی‌اس‌ام با Abdo Chlala مدیر موبایل خاورمیانه و شمال آفریقای سامسونگ

در حاشیه نمایشگاه Mena Forum 2017 این فرصت را داشتیم تا با مدیر موبایل حوزه Mena کمپانی سامسونگ مصاحبه‌ای داشته باشیم. در این مصاحبه به سوالات کاربران جی‌اس‌ام درباره سرنوشت خانواده نوت، گلکسی اس ۸ و سهم بازار سامسونگ در بازار ایران پاسخ داده شده است.
۱۳۹۵/۱۲/۷

جناب آقای شابالا، از اینکه این وقت را در اختیار ما قرار داده‌اید از شما ممنونیم. سوال اول ما درباره پرچمدار بعدی شما یعنی گلکسی اس ۸ است که در روزهای آینده شاهد معرفی آن خواهیم بود.

انتظار شما از آینده گوشی گلکسی اس ۸ چه خواهد بود؟ آیا فکر می‌کنید که موفقیت نسل گذشته خود یعنی اس ۷ را تکرار کند؟

سلام، من هم خوشحالم که شما را در اینجا می‌بینم و این فرصت گفت و گو به وجود آمده است. همانطور که می‌دانید گوشی S7 و S7 Edge تجربه‌ای فوق‌العاده در سطح دنیا و همینطور ایران بود. ما در این پرچمدار به سمت نوآوری، تکنولوژی پیشرفته و تجربه عالی مشتری حرکت کرده ایم. باید گفت که پرچمدار جدید ما در روزهای آینده و در کنگره موبایل بارسلونا به طور کامل معرفی خواهد شد و من دوست ندارم الان سوپرایز بزرگی که برای این گوشی داریم لو دهم.

معرفی این گوشی به صورت کامل خواهد بود یا صرفا در حال حاضر با یک ویدیو معرفی خواهد شد؟

ما گروه بزرگی از خبرنگاران از سراسر دنیا را به این مراسم در کنگره موبایل بارسلون و روز ۲۶ فوریه (۸ اسفند) دعوت کرده‌ایم که این معرفی در حضور این خبرنگاران خواهد بود. 

در خبرهای اخیر گفته شده بود که احتمالا باتری گوشی گلکسی اس ۸ در ژاپن ساخته خواهد شد. آیا شما این مسئله را تایید می‌کنید؟

حقیقتا این را نمی‌توانم الان تایید کنم اما چیزی که الان می‌توانم به شما بگویم این است که تجربه نوت ۷ در سال گذشته، به ما چیزهای زیادی آموخت. ما آزمایش‌های بسیاری بعد از این اتفاق انجام دادیم که نتایج آن را قطعا دیده‌اید. ما تحقیقات و آزمایش‌های بسیاری کردیم تا از وقوع حوادث مشابه در آینده پیش‌گیری کنیم. ما امنیت و سلامت مشتریانمان را در اولویت اول قرار دادیم و این چالش مهمی بود که با آن رو به رو شدیم. ما تمام این نتایج و تجربیات را در کنار هم گذاشتیم تا تجربه بهتری در آینده برای مشتریانمان به وجود آوریم. بنابراین این سیاست را در مورد گوشی و پرچمدار آينده خود نیز خواهیم داشت. 

image

خیلی از کاربران جی‌اس‌ام از ما درباره خانواده نوت می‌پرسند. بسیاری این سوال را دارند که سرنوشت خانواده محبوب نوت سامسونگ چه خواهد شد؟ آیا ما امسال گوشی دیگری از سری نوت خواهیم دید؟

در حال حاضر نمی‌توان دقیقا گفت که در آینده چه گوشی‌هایی عرضه خواهیم کرد اما چیزی که در حال حاضر باید گفت این است که نوت یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانواده سامسونگ است. سری نوت یک خلاقیت در این بازار محسوب می شود و مشتریان و طرفداران بسیار زیاد در بازار گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ دارد. من جزئیات بیشتری در حال حاضر نمی‌توانم در اختیار شما قرار دهم اما نکته‌ای که می‌توانم بگویم این است که سری نوت بخش مهمی از آینده سامسونگ است. 

سوال بعدی من درباره سیستم عامل تایزن است. شایعاتی است که توسعه سیستم‌عامل تایزن به زودی متوقف خواهد شد و پشتیبانی این سیستم‌عامل توسط سامسونگ متوقف خواهد شد. آیا این شایعات را تایید می‌کنید؟

تایزن سیستم‌عامل بسیار منعطفی است که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر می‌گذارد. در حال حاضر تایزن یکی از استراتژی‌های ما در بخش نرم‌افزار است و ما حتی سه گوشی با سیستم‌عامل تایزن در سطح منطقه‌ای و هند معرفی کرده‌ایم. ادامه این استراتژی بستگی به این دارد که ببینیم چه بازخوردی از مشتریان در این بازار دریافت می‌کنیم. در مورد ایران هم ما نیاز بازار ایران را بررسی می‌کنیم و در مواردی که ما بازخورد مثبت گرفته‌ایم آن مورد را توسعه داده ایم. بنابراین ادامه پشتیبانی ما از یک سیستم‌عامل به بازخوردمان از کاربران آن سیستم‌عامل وابسته است.

بنابراین فکر می‌کنید روزی سامسونگ اندروید را جایگزین تایزن در گوشی‌های پایین رده خود کند؟

همانطور که گفتم تایزن جزو استراتژی‌های اصلی نرم‌افزاری ما است و فعلا تصمیم به توسعه و پشتیبانی از این سیستم‌عامل روی گوشی‌های خود داریم. 

آیا فکر می‌کنید که سامسونگ در آينده‌ای نزدیک تصمیم به تولید گوشی‌های خود در ایران بگیرد؟

من نمی‌توان به صورت قطعی نظری روی استراتژی‌های تولیدمان دهم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که ایران بازار بسیار مهمی برای سامسونگ است. ما مدت زیادی است که در بازار ایران حضور داریم و همیشه بازخوردهای بسیار خوبی از مشتریانمان گرفته‌ایم. ما همچنین متوجه نیازهای خاص از سمت کاربران ایرانی شده‌ایم. مثلا اینکه زبان گوشی فارسی باشد یا بخش‌های مختلف گوشی و سیستم‌عامل بر اساس فرهنگ و آداب ایرانی طراحی شود. بر همین اساس ما بسیار مشتاقانه و با روی باز به این اتفاق نگاه می کنیم و بر همین اساس همکاری‌های نرم‌افزاری با دانشگاه امیرکبیر در ایران خواهیم داشت و به زودی این همکاری به سایر دانشگاه‌ها ادامه خواهد پیدا کرد تا به نیازهای نرم‌افزاری مشتریان ایرانی پاسخ بهتری دهیم. 

برای آخرین سوال، جایگاه محصولات سامسونگ در ایران را در سطح خاورمیانه چگونه می‌بینید؟

چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که ایران بازار بسیار مهمی برای کمپانی سامسونگ است. همچنین چیزی که می‌توانیم ببینیم این است که ایران نقش پررنگی در بازار ما دارد. این در واقع دلیلی است که ما در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. اما در مورد منطقه طبق آمار منتشرشده توسط IDC سامسونگ جایگاه اول در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا را دارد و بر طبق آمار موثق دیگری که اخیرا منتشر شده سامسونگ ۴۵ درصد بازار خاورمیانه و شمال آفریقا را در اختیار دارد. 

ممنون از اینکه این وقت را در اختیار ما قرار دادید.

گزارش کامل جی‌اس‌ام از مراسم Samsung Mena Forum 2017 را در ویدیوی زیر می‌توانید مشاهده کنید:

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

علیرضا

۱۳۹۵/۱۲/۸
جالبه من با S7 edge هیچکدوم از این مشکلات رو ندارم. در ضمن نور صفحه amoled سامسونگ حتی در لبه های خمیده بیشتر از صفحه lcd تخت الجی هست و زیر نور خورشید بدون هیچ مشکلی حتی از زاویه ها خیلی خوب دیده میشه. لطفا در مورد گوشی که تا حالا از نزدیک ندیدین نظر ندین.

سعید

۱۳۹۵/۱۲/۸
چه سوالی مگه آپدیت نکردی؟خیلی وقته اومده

hy

۱۳۹۵/۱۲/۸
برو مشقاتو بنویس فردا خانوم معلمت دعوات نکنه

italodance

۱۳۹۵/۱۲/۸
لطفا این سوال رو بپرسید با توجه به دستگیری مدیر عامل این شرکت ایا انحلال این شرکت ممکن پذیر هست؟

ap

۱۳۹۵/۱۲/۸
کلاً ایرانیا دنبال یه چیزین که مسخره کنن و هرهر بخندن
یعنی واقعاً لازم بود که تصورتو ثبت کنی اینجا؟