خانهاخبار
سایت CyanogenMod از دسترس خارج شد

سایت CyanogenMod از دسترس خارج شد

بعد از اعلام تعطیلی شرکت سیانوژن حالا وب‌سایت CyanogenMod از دسترس خارج شده است و اعضای باقی‌مانده اعلام کرده‌اند کاربران از طریق وب‌سایت تیم جدید LineageOS می‌توانند پیگیر تغییرات باشند.
۱۳۹۵/۱۰/۸

سیانوژن، که شاید بتوان آن را پرطرفدارترین کاستوم رام اندرویدی دانست، پنجم دی‌ماه اعلام کرد که توسعه CyanogenOS و نسخه‌های آزمایشی CyanogenMod از تاریخ ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) متوقف می‎شود. همچنین در بیانیه شرکت سیانوژن گفته شده بود که دسترسی به کد پروژه سیانوژن مد را باز می‌گذارند و تعدادی از اعضای اصلی، این پروژه را با اسم جدید LineageOS ادامه می‌دهند.

حالا بعد از گذشت تنها چند روز وب‌سایت CyanogenMod از دسترس خارج شده است و دیگر سایت مرتبط با این پروژه نیز باز نمی‌شود. تیمی که قرار بود ادامه‌دهنده راه سیانوژن مود باشد در وبلاگ خود پستی قرار داده و گفته که از این به بعد اطلاعات مربوط به این پروژه از طریق سایت LineageOS قابل دسترسی خواهد بود و به زودی این تیم اطلاعات بیشتری درباره پروژه خود منتشر خواهد کرد.

image

همچنین یکی از اعضای تیم LineageOS در پاسخ به مطلبی در سایت Reddit گفت که در ابتدا باید کدها به شکل کامل بررسی و هماهنگ شوند. این تیم اعلام کرد: LineageOS‌ به طور کامل از CyanogenMod مشتق می‌شود و از همان کدهای منبع در آن استفاده خواهد شد. به همین خاطر ما نیز سعی می‌کنیم برنامه‌های خود را طوری پیش ببریم که کاربران CyanogenMod بتوانند بدون دردسر و پاک کردن حافظه گوشی به راحتی دستگاه خود را به LineageOS به‌روزرسانی کنند.

با توجه به انحلال شرکت سیانوژن و رویای بزرگی که برای رقابت با آی‌او‌اس و اندروید در سر داشت، حالا باید منتظر اطلاعات بیشتری از LineageOS بمانیم و ببینیم نتیجه این تغییر و تحولات به کجا خواهد رسید.

شما تجربه استفاده از سیانوژن یا دیگر کاستوم رام‌های اندرویدی را دارید؟ کدام رام را بیشتر می‌پسندید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)