خانهاخبار
کورتانا برای ادامه رقابت در اندروید و آی‌اواس نفس خود را تازه کرد

کورتانا برای ادامه رقابت در اندروید و آی‌اواس نفس خود را تازه کرد

دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا، که پیش از این برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس عرضه شده بود حالا یک به‌روزرسانی بزرگ دریافت کرده است که ظاهر جذاب و امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.
۱۳۹۵/۹/۲۶

مایکروسافت روز به روز تعداد برنامه‌های کاربردی خودش را در سیستم عامل‌های اندروید و iOS افزایش می‌دهد. دستیار صوتی کورتانا نیز که از ویندوز ۱۰ به دو سیستم عامل رقیب پا گذاشته بود، حالا با یک به‌روزرسانی بزرگ قصد دارد تا جدی‌تر با سیری و دستیار صوتی گوگل رقابت کند.

کسانی که پیش از این از ویندوز ۱۰ استفاده کرده بودند به احتمال زیاد تجربه کار با دستیار صوتی مایکروسافت، یعنی کورتانا، را داشته‌اند. اما عرضه این دستیار صوتی در اندروید و iOS با وجود دو رقیب قدرتمند آنچنان که باید مورد استقبال قرار نگرفته بود. به‌روزرسانی جدید کورتانا هم قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد و هم ظاهر آن را بسیار ساده و جذاب‌تر می‌کند.

شاید در ابتدا هیچ دلیل موجهی برای استفاده از کورتانا به جای Siri یا دستیار گوگل پیدا نکنید، اما کورتانا به راحتی با سیستم عامل ویندوز۱۰، که کاربران زیادی هم دارد، هماهنگ می‌شود. می‌توانید تنظیمات، پیغام‌ها، هشدارها و حتی اعلانات را به راحتی به وسیله کورتانا بین گوشی و کامپیوتر خود جابجا کنید. علاوه بر این کورتانا به خوبی با کنسول ایکس‌باکس نیز هماهنگ و آماده است تا دستورات شما را اجرا کند.

image

کورتانا نیز مانند سیری و دستیار گوگل یک عبارت رمزی برای بیدار شدن بدون زدن هیچ دکمه‌ای دارد. تنها کافی است کورتانا را با عبارت «Hey Cortana» صدا بزنید تا گوش به فرمان بعدی شما بشود.

رابط کاربری جدید این برنامه بیشتر شامل قابلیت‌هایی مانند آب و هوا، یادآوری‌ها و تقویم است. به لطف بهبودهای صورت گرفته کورتانا هم‌اکنون سریع‌تر شده و اطلاعات مورد نیاز کاربر را در مدت زمان کمتری در اختیار او قرار می‌دهد.

علاوه بر امکانات اضافه شده، باز طراحی ظاهر کورتانا و تغییر رنگ آن از آبی به بنفش، این دستیار صوتی حالا به شکل رسمی علاوه بر آمریکا و چین در انگلیس نیز عرضه می‌شود و مایکروسافت قصد دارد با سرعت بیشتری دامنه پوششی آن را افزایش دهد.

هر چند با تمام محاسنی که گفتیم، به دلیل مسائل امنیتی و همچنین سیاست‌های خاص اپل و گوگل، کورتانا هیچ وقت نمی‌تواند مانند دستیارهای صوتی پیش‌فرض به لایه‌های زیرین سیستم عامل‌های غیر از ویندوز دسترسی داشته باشد. همین محدودیت باعث می‌شود که کورتانا نتواند مانند ویندوز تمام قدرت خود را به شما نشان بدهد.

آیا شما هم از دستیارهای صوتی دیجیتال استفاده می‌کنید؟ چه ویژگی‌ای در این دستیارهای دیجیتالی بیشتر توجه شما را جلب می‌کند و کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۹/۲۶
مسیر طولانی پیش پای شما است که دوست عزیز هنوز اولشی. یه سر نخ بهت میدم موتورت روشن شه. اندروید 2 رو نگاه کن. اندروید 6 رو هم نگاه کن. جدا از بحث سازگاری دکمه هاشون رو فقط با هم مقایسه کن. از اون موقه تا حالا هرچی افکت و سه بعدی سازی بوده برداشته شده. علتش چیه؟ سخت افزار ها مگه زیاد نشدن؟ بله قویتر شدن اما الان داخل یک بمبست بزرگن. رشد خاصی ندارن. رقابت شرکت ها الان سر اینه که کدومشون با این سخت افزار یکسان بهتر کار میکنه مثل مسابقات فرمولا 1. علت برداشته شدن زیباسازی ها اینه که گرافیک جزو سنگین ترین داده های کامپیوتریه پس هرچه کمتر باشه سرعت بالاتره. اگر خاطرتون باشه موقعی که ویندوز 8 اومد همه رفتیم تو شوک که چرا مایکروسافت همچین کاری کرده. علتش و حالا میفهمیم. یکی از دلایلی که الان مایکروسافت شرکت شماره 1 کره زمینه، اینه که بقیه مردم و شرکت ها حکمت کارش و پنج سال بعد میفهمن. اینم برای اینکه متوجه بشی چرا الان همه چی انقد تخت و فلت و چارگوشه. از همه هم ساده تر تو محصولات مایکروسافته. برای مثال کیبورد ویندوز موبایل رو با اندرویدی های غیر چینی مقایسه کنید. چون چینیا اصلا کیبورد ندارن فقط یه مش حرف خیلی نامرتب همه جای صفحست.

شهریار

۱۳۹۵/۹/۲۶
""کورتانا هم قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد و هم ظاهر آن را بسیار ساده و جذاب‌تر می‌کند.""
ببخشید کدوم ظاهر؟؟؟ آیا واقعا خیلی ظاهر پیچیده یا آرایش کرده تری داشت حالا ساده شده؟؟؟
یا اصلا کدوم دستیار های صوتی ظاهر دارن؟
با اون نصف ظاهری هم که کورتانا داره از اون یکی ها جذاب تره.

klaus

۱۳۹۵/۹/۲۶
به نظر من siri بهترین دستیار صوتی هست که تا حالا ساخته شده .

h4m1d

۱۳۹۵/۹/۲۶
کورتانا خوبه ولی حداقل توی ایران میشه گفت تقریبا هیچ کس از دستیار صوتی استفاده نمیده حداقل تعداد کسایی که استفاده میکنند خیلی کم هست

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۹/۲۶
من متاسفانه تا به حال با سیری ارتباط برقرار نکردم ولی به هیچ عنوان از سرویس now راضی نیستم. چون سخت افزار های زیادی خریدم که بتونم باهش ارتباط راحت تری داشته باشم اما خیلی ضعیف تر و کند تر از این حرفاس. وفقط کلی پول از دست دادم. اما باکورتانا خیلی ارتباط خوب و پایداری برقرار کردم. خوبیش اینه که هرجا لازم باشه هست و فقط محدود به خواسته من نیست.