خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ برای بهبود دوربین در گوشی‌های تاشو

پتنت جدید سامسونگ برای بهبود دوربین در گوشی‌های تاشو

سامسونگ یک پتنت جدید برای ساخت گوشی‌های هوشمند خود ثبت کرده است که می‌توانید به آن لنز‌های تصویربرداری پرقدرت متصل کنید.
۱۳۹۵/۹/۱۷

با اینکه چند هفته پیش شرکت سامسونگ یک پتنت و حق امتیاز برای طراحی گوشی‌های تاشو ثبت کرده بود، منابع خبری از ثبت یک پتنت جدید و متفاوت از سوی این شرکت خبر می‌دهند.

این بار و در طرح جدید، شرکت سامسونگ دوربین را هم وارد بازی کرده است. در این طرح گوشی از یک دوربین قدرتمند و قابل جداسازی با لنزی بزرگ استفاده می‌کند که در صورت لزوم می‌توانید آن را متصل یا جدا کنید. این کار باعث می‌شود حجم گوشی کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

image

این طرح از لحاظ شیوه خم شدن و محل اتصال شباهت زیادی به طرح قبلی دارد، با این تفاوت که از دو نقطه در بالا و پایین می‌توان آن را خم کرد و بعد از اتصال لنز مجزا آن را تبدیل به یک دوربین قدرتمند و سریع کرد.

image

البته این‌ طرح تنها در حد ایده اولیه است و چندین سال تا آماده‌سازی تکنولوژی ساخت، بهینه‌سازی، ساخت نمونه اولیه و آماده کردن برای عرضه عمومی زمان باقی مانده است. شاید هم این طرح توجیه اقتصادی نداشته باشد و هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشود. ثبت ایده‌های جدید و پتنت‌ها تنها به شرکت کمک می‌کند که جلو تولید محصولات مشابه توسط دیگر شرکت‌ها را بگیرد، حتی اگر خود شرکت هیچ‌گاه نخواهد چنین محصولی تولید کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیرعلی?

۱۳۹۵/۹/۱۷
ایول سامی

میلاد

۱۳۹۵/۹/۱۷
احسنت. سامسونگ همیشه چندین قدم از تکنولوژی های روز جلوتره