خانهاخبار
بعد از گذشت یک هفته حالا یک‌سوم دستگاه‌ها iOS 10 دارند

بعد از گذشت یک هفته حالا یک‌سوم دستگاه‌ها iOS 10 دارند

تنها پس از گذشت یک هفته از عرضه سیستم عامل آی او اس 10 توسط اپل، حالا طبق آمار این سیستم عامل روی بیش از یک‌سوم دستگاه‌های واجد شرایط نصب شده است.
۱۳۹۵/۶/۳۱

شرکت اپل از ماه‌ها پیش عرضه سیستم عامل iOS 10 را به شکل آزمایشی و بتا شروع کرده بود، اما نهایتا هفته گذشته، ۲۳ شهریور، بالاخره این سیستم عامل رسما برای عموم عرضه شد. گزارش شده بود که در ۲۴ ساعت اول ۱۴.۵ درصد دستگاه‌های واجد شرایط دستگاه خود را به نسخه دهم این سیستم عامل ارتقا دادند، اما با وجود مشکلات مختلف در روزهای اول، رشد استفاده از این سیستم عامل متوقف نشد. حالا و پس از گذشت تنها یک هفته از عرضه سیستم عامل iOS 10، طبق آماری که Mixpanel منتشر کرده، بیش از یک‌سوم دستگاه‌های واجد شرایط این سیستم عامل را دریافت کرده‌اند.

image

هرچند هنوز شرکت اپل خود آمار به‌روزرسانی‌ها را رسما منتشر نکرده و تا اینجا هم نسبت به گزارش سال گذشته AppleInsider در مورد iOS 9 روند رشد کندتر بوده، باز هم به‌روزرسانی یک‌سوم دستگاه‌ها تنها در یک هفته آمار بسیار خوب و چشمگیری است.

در سال 2015 میلادی، تنها یک هفته پس از عرضه iOS 9، این به‌روزرسانی روی بیش از 50 درصد تمام دستگاه‌های مبتنی بر iOS نصب شده بود. شاید دلیل پذیرش آهسته‌تر iOS 10 نسبت به iOS 9 را بتوان مشکلات از کار افتادن دستگاه‌ها در شب اول، یا گزارش اشکالاتی در آنتن‌دهی از طریق اپراتورهایی مانند T-Mobile دانست. در کنار این موارد باید احتمال کار نکردن تمام قابلیت‌ها و کاهش سرعت در دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند آیفون ۵ را نیز در نظر گرفت.

به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را تولیدکنندگان هر روز بیش از پیش جدی می‌گیرند و به چالشی جدی برای هر سه شرکت بزرگ اپل، گوگل و مایکروسافت تبدیل شده‌اند؛ جایی که گوگل با پراکندگی بیش از حد دستگاه‌های اندرویدی، در آرزوی یکپارچگی دستگاه‌هایش مانند شرکت اپل است.

شما چقدر به به‌روز بودن دستگاه خود از لحاظ نرم‌افزاری اهمیت می‌دهید و این مورد چقدر در انتخاب خریدتان تاثیر دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

alireza

۱۳۹۵/۷/۲
نه اصلاااااا من الان روی ایفون اس ایم ای او اس 10.0.1 رو دارم مصرفش عالییییه

Sepehr

۱۳۹۵/۷/۲
اقا اينايي كه ميگن لگ باگ داره منظورشون دقيقاً چيه پدر من ايفون ٥ داره فقط ميگه باطريش زود خالي ميشه منم كه كلا با ٦اس هيچ مشكلي ندارم

علی

۱۳۹۵/۷/۱
کلا خوبه. ولی مصرف باطری بالا رفته تو 6s+ . یه سری باگ هم داره . امیدوارم بهتر بشه وگرنه برمیگردم ios 9 . ای او اس 9 تو باطری خیلی بهتر بود

هيرو

۱۳۹۵/۷/۱
متاسفانه ايفونse در ios10 مصرف باتري فوقالعاده بالايي داره

آريا

۱۳۹۵/۶/۳۱
سلام به آيپد 3 هم ميخوره