خانهاخبار
با Swift Playgrounds یادگیری سوییفت ساده‌تر از همیشه می‌شود

با Swift Playgrounds یادگیری سوییفت ساده‌تر از همیشه می‌شود

زبان برنامه نویسی جدید آی‌او‌اس، که سوییفت نام دارد، از iOS 8 در دسترس توسعه‌دهنده‌ها قرار گرفته است. در این مدت اپل همواره در فکر توسعه این زبان بوده و بر سادگی یادگیری آن تاکید بسیاری کرده است. از این‌رو برنامه جدیدی برای یادگیری سوییفت در WWDC 2016 معرفی شد که با هدف آموزش سوییفت به کودکان ساخته شده است.
۱۳۹۵/۳/۲۵

آخرین بخش کنفرانس WWDC 2016 به معرفی اپلیکیشن Swift Playgrounds اختصاص داشت؛ اپلیکیشنی جدید و اختصاصی برای یادگیری زبان برنامه نویسی سوییفت که بطور ویژه برای کودکان طراحی شده است. سادگی متد یادگیری سوییفت در این اپلیکیشن به گونه‌ای است که کودکان به بهترین شکل می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

Swift Playgrounds برای آیپد عرضه می‌شود و از طریق تقسیم صفحه نمایش به دو بخش اصلی، محیط برنامه‌نویسی را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ بدین شکل که در یک سمت از صفحه نمایش کدنویسی انجام می‌شود و نتیجه کدها به‌صورت زنده در سمت دیگر به نمایش درمی‌آید.

دروس و دوره‌های یادگیری به‌صورت منظم در اپلیکیشن وجود دارد که فرد می‌تواند طبق برنامه آنها را در پیش بگیرد. از طرفی امکان توسعه برنامه‌های دلخواه خارج از دوره‌های پیش‌فرض اپلیکیشن نیز وجود دارد. دسترسی به فریمورک‌های آی‌اواس مانند UIKit ،SceneKit و SpriteKit و همچنین دسترسی به سخت‌افزار فرامین حرکتی، سنسورها مانند ژیروسکوپ و دوربین باعث می‌شود با این برنامه امکان یادگیری برنامه‌نویسی در هر سطحی فراهم باشد.

نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان Swift Playgrounds از امروز در دسترس قرار گرفته و نسخه آزمایشی عمومی آن ماه آینده منتشر می‌شود. نسخه نهایی آن نیز همزمان با نسخه نهایی آی‌او‌اس ۱۰ منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)