خانهاخبار
آیفون: تاثیرگذارترین گجت تاریخ

آیفون: تاثیرگذارترین گجت تاریخ

مجله تایم، در فهرستی که دیروز از تاثیرگذارترین گجت‌های همه زمان‌ها منتشر کرده، آیفون را بالاتر از هر گجت دیگری قرار داده است؛ گجتی که «برای همیشه زندگی ما را تغییر داد.»
۱۳۹۵/۲/۱۵

مجله امریکایی تایم، آیفون را «تاثیرگذارترین گجت همه زمان‌ها» معرفی کرد. تایم درباره رده‌بندی گجت‌ها نوشته است: «به جای رده‌بندی تکنولوژی‌ها (نوشتن، الکتریسیته و...) تصمیم گرفتیم به گجت‌ها رتبه بدهیم، یعنی دستگاه‌هایی که مشتریان از طریق آن به آینده اجازه می‌دهند به زمان حال بخزد. این فهرست بر اساس تاثیرگذاری مرتب شده و آن را سردبیرها، نویسنده‌ها و گزارش‌نویس‌های بخش تکنولوژی و کسب‌وکار مجله تایم سنجیده و تدوین کرده‌اند.»

در این فهرست پنجاه‌تایی، اپل پنج نماینده دارد: در رتبه 38 اپل آی‌بوک قرار دارد و رده 25 آیپد است. سه عنوان از گجت‌های اپل جزو ده گجت برتر همه اعصار ذکر شده‌اند: 9. اپل آیپاد، 3. اپل مکینتاش و 1. اپل آیفون.

image

تایم درباره آیفون نوشته است: «در سال 2007، با انتشار آیفون، اپل اولین شرکتی شد که یک کامپیوتر واقعا قدرتمند را به جیب میلیون‌ها نفر فرستاد. البته گوشی‌های هوشمند چند سال پیش به وجود آمدند، ولی هیچ‌کدام به اندازه آیفون زیبا و در دسترس نبود. آیفون در عصر گوشی‌های مسطح با صفحه لمسی، که هر وقت لازم باشد، دکمه‌هایش روی صفحه ظاهر می‌شوند، سردمدار است؛ گوشی‌هایی که جای گوشی‌های خپل با کیبوردهای کشویی یا دکمه‌های ثابت را خواهند گرفت. آنچه آیفون را بسیار مهم کرده نرم‌افزار و اپ‌استور آن است که بعدها معرفی شد. آیفون اپلیکیشن‌های موبایلی را محبوب کرد و برای همیشه زندگی ما را تغییر داد: نوع ارتباط برقرار کردن، بازی کردن، خرید، کار و بسیاری از فعالیت‌های روزانه. آیفون خانواده‌ای است از محصولات بسیار موفق. اما بیش از آن، آیفون رابطه ما را با محاسبات و اطلاعات تغییر داد؛ تغییری که تا دهه‌ها بر زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت.»

در این فهرست، تلویزیون ترینیترون سونی، اپل مکینتاش، واکمن سونی و کامپیوتر 5150 از شرکت آی‌بی‌ام رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

نظر شما درباره این فهرست چیست؟ به نظر شما تاثیرگذارترین گجت تاریخ کدام است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

امين

۱۳۹۵/۲/۱۵
آيفون اعتياد اورترين و خوش دست ترين و با كيفيت ترين و دوست داشتني ترين و توانا ترين و....... گوشي دنيا س ❤️❤️❤️❤️

soheil

۱۳۹۵/۲/۱۵
فقط جابز کارش حرف نداشت

tv

۱۳۹۵/۲/۱۵
از چه لحاظ؟؟؟

سینا

۱۳۹۵/۲/۱۵
ینی اون شرکتی که تلفن همراه اختراع کرد موثرترین وسیله رو نساخته ولی اپلی که اومده اون گوشی رو ارتقا داده شده تاثیرگذارترین گدجت؟؟؟؟
البته اگه یادتونم باشه تو شکایتی که سامی از اپل کرد همه داداها رای بر محکومیت اپل دادن غیر از دادگاهیی که تو امریکا برگزار شد یکم اونا جانب دارانه حرف می زنن
تاثیر گذارترین وسیله تلفن همراه بوده که الان فقط بالاوپر دادن وگرنه هنوز مهمترین کار ی گوشی تافن زدنه