خانهاخبار
پردازنده آیپد پروی 9.7 اینچی ضعیف‌تر از آیپد پروی 12.9 اینچی است

پردازنده آیپد پروی 9.7 اینچی ضعیف‌تر از آیپد پروی 12.9 اینچی است

اپل با معرفی آیپد پروی جدید یک محصول قدرتمند دیگر را راهی بازار تبلت‌ها کرده است. این شرکت مدعی است که پردازنده آیپد پروی 9.7 اینچی مشابه آیپد پروی 12.9 اینچی است. آیا این مسأله کاملا صحیح است؟
۱۳۹۵/۱/۴

image

 

اپل روز یکشنبه و در جریان کنفرانس خود آیپد پروی 9.7 اینچی را معرفی کرد و در حین معرفی اعلام کرد که پردازنده این تبلت همان پردازنده A9X است که در آیپد پروی 12.9 اینچی مورد استفاده قرار گرفته است. اما اکنون که چند روز از معرفی این محصول می‌گذرد تفاوت‌های پردازنده‌های مورد استفاده در این دو محصول بیش از پیش مشخص شده است. به نظر می‌رسد که فرکانس CPU و پردازنده گرافیکی هر دو در آیپد 9.7 اینچی نسبت به آیپد پروی 12.9 اینچی کاهش یافته است.

تصویر زیر که مقایسه‌ای بین پردازنده دو محصول است و در وبسایت اپل نیز قابل مشاهده می‌باشد، تفاوت را مشخص می‌کند. در حالی که اپل هرگز علاقه‌ای به انتشار فرکانس دقیق چیپ‌ست‌هایش نداشته، اما تفاوت در تصویر واضح است. پردازنده آیپد پروی 12.9 اینچی 2.5 برابر سریع‌تر از پردازنده A7 است که در آیپد ایر مورد استفاده قرار گرفته بود. اما پردازنده آیپد پروی 9.7 اینچی تنها 2.4 برابر سریع‌تر از پردازنده آیپد ایر است.

image

 

گرچه تفاوت بین سرعت پردازنده آیپد پروی 12.9 اینچی با نسخه 9.7 اینچی زیاد نیست، اما اختلاف بین سرعت پردازنده گرافیکی آن بیشتر است. پردازنده گرافیکی آیپد 12.9 اینچی 5 برابر سریع‌تر از پردازنده گرافیکی چیپ‌ست A7 است اما این عدد برای آیپد پروی 9.7 اینچی به 4.3 برابر می‌رسد.

البته این مسئله تماما نشان‎دهنده ضعف این محصول نسبت به نسخه بزرگتر خود نیست. سرعت پردازنده کمتر به معنی این است که شاسی این محصول کمتر داغ خواهد شد اما در عوض عملکرد ضعیف‌تری در اجرای برنامه‌های سنگین خواهد داشت. همچنین آیپد پروی 9.7 اینچی برتری‌هایی نسبت به نسخه بزرگتر دارد. برای مثال می‌توان به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با فلاش LED اشاره کرد که برای اولین بار است در یکی از تبلت‌های اپل دیده می‌شود. همچنین این نسخه به صفحه نمایش با قابلیت True Tone مجهز است که رنگ‌های خود را بر اساس محیطی که در آن قرار گرفته تنظیم می‌کند. از طرف دیگر آیپد پروی 12.9 اینچی به خاطر استفاده از پورت لایتنینگ که بر مبنای USB 3 ساخته شده است، سرعت انتقال اطلاعات و سرعت شارژ شدن بالاتری دارد. در حالی که پورت لایتنینگ آیپد پروی 9.7 اینچی بر اساس USB 2 توسعه یافته است. بنابراین هرکدام از دو تبلت سری Pro اپل مزیت‌ها و معایب خاص خود نسبت به یکدیگر را دارند و این شما هستید که تعیین باید انتخاب کنید کدام یک بیشتر به کارتان می‌آید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۵/۱/۵
با سلام و تشکر بابت دقت و موشکافی شما
واقعا شما هیچ گونه کاهش سرعتی رو درک نخواهید کرد البته در مقایسه مطمئنا آیپد پرو 12.9 قوی تر هست عجیب هست که چرا قیمت نسل قبلی رو کاهش ندادند