خانهاخبار
امکان همکاری اپل با دولت و موج استعفای مهندسان اپل

امکان همکاری اپل با دولت و موج استعفای مهندسان اپل

مهندسان اپل حاضر به همکاری با دولت برای نفوذ به آیفون تروریست سید فاروق نیستند و تهدید به استعفا از شغل خود کرده‌اند...
۱۳۹۴/۱۲/۲۸

همانطور که می‌دانید مقامات امنیتی ایالات متحده از اپل می‌خواهند که به iPhone 5c سید فاروق که از تروریستان بنام است نفوذ کرده و اطلاعات وی را خارج کنند؛ اپل مدعی است که این موضوع می‌تواند امنیت تمام کاربران جهان را به خطر بیاندازد و از انجام چنین کاری امتناع می‌ورزد حال آنکه پلیس این مورد را به دادگاه کشیده و روز سه‌شنبه جلسه بررسی پرونده توسط دادگستری امریکا برگزار خواهد شد. در این میان کارمندان اپل که بخش کدنویسی سیستم‌عامل و امنیت iOS را بر عهده داشته‌اند به فکر استعفا از این کمپانی افتاده و در صورت شکست اپل در دادگاه هم حاضر به نفوذ در اسمارت‌فون فاروق نیستند!

 

image

 

نکته جالب اینکه اپل مدعی است هیچ Back Door یا در پشتی برای نفوذ در آیفون وجود ندارد و حتی اگر دادگاه رای به شکستن قفل iPhone 5c بدهد بازهم این کار به سادگی انجام‌پذیر نیست؛ شاید تنها راهی که برای نفوذ به این دستگاه وجود دارد این است که یک سیستم‌عامل خاص توسط مهندسین اپل که بخش امنیت کدهای iOS را برعهده داشته‌اند نوشته شود تا بتوان به آیفون نفوذ کرد. این سیستم‌عامل با نام Govt.OS شناخته می‌شود که می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از صرفا بازکردن اسمارت‌فون یک تروریست عمل کند! با ساختن این سیستم‌عامل دو خطر اپل را تهدید می‌کنند؛ اول اینکه Govt.OS بدست خرابکاران بیافتد که در این صورت امنیت تمام آیفون‌های جهان خدشه‌دار می‌شود و دوم اینکه اگر مقامات امنیتی برای یک پرونده اپل را متقاعد به رمزگشایی کنند می‌توانند پس از این دوباره این کار را انجام داده و عملا هروقت اراده کنند به هر آیفونی نفوذ می‌کنند!

حال مانع دیگری که بر سر راه مقامات امنیتی وجود دارد این است که مهندسان بخش سیستم‌عامل iOS اعلام کرده‌اند در صورتی که دادگاه دستور به رمزگشایی آیفون دهد آن‌ها از شغل خود استعفا خواهند داد تا از نفوذ به آیفون جلوگیری کنند؛ عده‌ای دیگر نیز می‌گویند از کار خود استعفا نداده اما از ساختن Govt.OS امتناع خواهند کرد.

آقای Tim Cook مدیرعامل اپل طی ایمیلی به مشتریان خود نوشت که دولت از مهندسانی که iOS را برای همه امن کرده‌اند تقاضا کرده تا امنیت آن را ضعیف‌تر کنند تا بتوان به آن نفوذ کرد و این خنده‌دار است!

اپل در ماه فوریه اعلام کرد که در صورت صدور دستور دادگاه مبنی بر نفوذ به iPhone 5c، به یک تیم 6 تا 10 نفره از مهندسان خبره نیاز خواهد بود تا حداقل طی یک ماه پروژه Govt.OS را تحویل دهند؛ اما اگر بخواهند کار را به تعویق بیاندازند یا کارشکنی کنند این عملیات می‌تواند ماه‌ها به طول بیانجامد! به هر حال حتی اگر دادگاه به نفع دولت رای بدهد بازهم اپل راه در روهایی خواهد داشت که از جمله آن استعفا دادن مهندسان یا به تعویق انداختن تحویل پروژه Govt.OS است.

یک دادستان سابق فدرال به نام Joseph DeMarco معتقد است اگر دادگاه از اپل بخواهد Govt.OS را بسازد اما تمام مهندسان بخش کدنویسی iOS از شغل خود استعفا دهند دیگر اپل مجبور به انجام چنین کاری نخواهد بود؛ اما اگر تعدادی از کارمندان از کار خود استعفا نداده و صرفا تصمیم به مقاومت در برابر خواسته دادگاه کنند احتمالا کمپانی اپل به جریمه‌ای سنگین محکوم خواهد شد یا حتی بدتر اینکه بابت هر روز تاخیر در تحویل پروژه Govt.OS، دادگاه اپل را محکوم به پرداخت جریمه کند که در هر سه حالت استعفای تمام مهندسان یا امتناع و پرداخت جریمه سنگین و یا حتی ساخت Govt.OS و نفوذ به آیفون به هر حال اپل بازنده داستان خواهد بود و هزینه گزافی پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Kiarash

۱۳۹۵/۱/۱۴
جدا از بحث های دیگه واقعاً شعور مهندسای آمریکایی رو نشون میده که به هیچ وجه حاضر نیستن زیر بار دولت برن و بخاطر پول خودشون رو خوار و پست نمیکنن

Alireza

۱۳۹۵/۱/۲
این حرفا نیست.اپل جان از قدیم گفتن آش کشک خالته بخور پاته نخوری پاته.این موضوع مربوط به امنیت ملی هستش و صد در صد رای به fbi داده میشه و اپل مجبور به اینکار میشه.
شک نکنید.فراموش نکنید این همون آمریکایی که بزرگ ترین سازمان جاسوسی دنیا رو داره حالا به یه آیفون نتونه نفوذ کنه؟؟؟خنده داره

اصغری

۱۳۹۵/۱/۱
بیشترین حیثیت ios بخاطر نفوذناپذیری این سیستم هست حالا اگراین سد شکسته بشه با android چه فرقی داره؟

poorya

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
خودش با آيفونه دست دولته استاد???????????

milad

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
آخی تفلک اپل