خانهاخبار
زن بودن یا مرد بودن؛ مسئله این است

زن بودن یا مرد بودن؛ مسئله این است

در زمینه کدنویسی خانم‌ها محبوب‌ترند یا آقایان؟! با نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده است این موضوع را خواهید فهمید.
۱۳۹۴/۱۱/۲۶

زمانی که از حضور کم‌رنگ خانم‌ها در دنیای تکنولوژی صحبت می‌شود، خیلی‌ها می‌گویند که آنها مهارت خوبی در این زمینه ندارند. همچنین گفته می‌شود علاقه خانم‌ها به این دنیای دائما در حال تغییر کم است؛ اما با وجود اینها گاهی رزومه خانم‌هایی دیده می‌شود که در کار خود در حوزه تکنولوژی مهارت بسیار دارند.

اخیرا تحقیقی در GitHub انجام شده (جایی که کدنویس‌ها کدهای خود را به اشتراک می‌گذارند) که نشان می‌دهد خانم‌ها در امر کدنویسی مهارت بیشتری از آقایان دارند و سایر کدنویس‌ها همکاری با آنها را بیشتر می‌پذیرند؛ اما این تقاضای همکاری تا زمانی وجود دارد که جنسیت ایشان ناشناس بماند و زمانی که جنسیت آنها مشخص می‌شود، تمام درخواست‌های همکاری لغو می‌شود.

 

image

 

این مطالعه از بررسی 1.4 میلیون کاربری به دست آمده که در GitHub کد به اشتراک گذاشته‌اند. این سایت مرجع کارفرماها برای انتخاب بهترین کدنویس‌هاست. در این سایت 12 میلیون کدنویس قوی حضور دارند که برای حضورشان نیازی به نمایش جنسیت خودشان ندارند، اما محققان توانستند از این 12 میلیون نفر جنسیت 1.4 میلیون نفر را پیدا کنند که عددی حدود 12 درصد است.

براساس این تحقیق، Pull Request (یا پیشنهاد تغییر کد) را که خانم‌ها به کاربران دیگر می‌دهند نزد صاحبان کدها 4 برابر بیشتر پذیرفته می‌شود تا پیشنهادهایی که آقایان به صاحبان کدها می‌دهند. اما، همان‌طور که گفتیم، این موضوع تا زمانی به قوت خود باقی است که صاحب کد از جنسیت پیشنهاددهنده مطلع نباشد! زمانی که صاحب کد از جنسیت پیشنهاددهنده اطلاع ندارد، درصد پذیرش پیشنهاد خانم‌ها 71.8 درصد است، اما زمانی که جنسیت مشخص شود، درصد پذیرش پیشنهاد به 62.5 درصد کاهش پیدا می‌کند.

نگاهی به وضعیت کمپانی‌های بزرگ نرم‌افزاری مانند گوگل، فیس‌بوک و اپل نشان می‌دهد کمتر از 20 درصد موقعیت‌های تکنیکال آنها در اختیار خانم‌هاست و این موضوع می‌تواند زنگ خطر باشد.

بنابراین پیشنهاد ما به خانم‌های کدنویس این است که کدنویسی خود را با پشتکار بیشتری ادامه دهند؛ شاید روزی برسد که بتوانند به‌راحتی جنسیت خود را آشکار کنند و خانم بودن آنها هیچ‌گونه اثر منفی بر قضاوت دیگران نداشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

h.soleimany

۱۳۹۴/۱۱/۲۶
ایول. پست خوبی بود :دی