خانهاخبار
نام: اینستاگرام، جمعیت: چهارصد میلیون نفر

نام: اینستاگرام، جمعیت: چهارصد میلیون نفر

مارک زاکربرگ با خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام انتقادات زیادی متحمل شد؛ انتقاداتی که البته به‌مرور زمان نادرستی‌شان مشخص شد. اکنون اینستاگرام رشدی خیره‌کننده یافته و به رقم 400 میلیون عضو رسیده است. این عدد دائما در حال افزایش است و نشان می‌دهد زاکربرگ پتانسیل‌های این شبکه را به‌خوبی تخمین زده.
۱۳۹۴/۷/۳

اینستاگرام اعلام کرد که اکنون 400 میلیون نفر عضو دارد. تقریبا 9 ماه پیش بود که مشخص شد 300 میلیون نفر در حال استفاده از این شبکه‌اند. در این اپلیکیشن معروف 9 ماه قبل‌تر از آن هم 200 میلیون نفر فعالیت می‌کردند. این نشان می‌دهد در دو سال گذشته رشد اینستاگرام مثبت و پیوسته بوده است. نکته جالب گسترش دامنه حضور این برنامه در خارج از مرزهای زادگاهش است.

حدود 75 درصد اعضای جدید این شبکه در خارج از ایالات‌متحده زندگی می‌کنند. پیش‌تر بعضی کارشناسان تخمین زده بودند که اینستاگرام می‌تواند روزی تبدیل به تجارتی 5 میلیارد دلاری بشود. با توجه به رشد مداوم کاربران این شبکه و حمایت دقیق فیس‌بوک، رسیدن به این چشم‌انداز محتمل است. علاوه بر این گفته می‌شود احتمالا سال آینده اینستاگرام بتواند درآمدی 600 میلیون دلاری داشته باشد.

 

image

 

این رقم ممکن است سکوی پرتاب خوبی برای دست یافتن به اهداف میلیارد دلاری مدیران این برنامه باشد. تبلیغات اینستاگرام هدفمند‌تر شده و با حضور کاربران بیشتر نیز تبلیغ‌دهندگان متعددتری به حضور در این برنامه علاقه‌مند شده‌اند. اتفاقات و اخبار اخیر به‌خوبی چشم‌انداز آینده را از دید مارک زاکربرگ نشان می‌دهد.

او زرادخانه‌ای از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های پربازدید اینترنتی در اختیار دارد: فیس‌بوک مسنجر با 700 میلیون نفر در کنار واتس‌اپ 900 میلیون نفری و حالا هم اینستاگرام که به رقم 400 میلیون کاربر رسیده است؛ آماروارقامی که هر سال به رشدش ادامه می‌دهد و مدل تجاری مجموعه‌های مختلف اینترنتی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: Recode

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)