خانهاخبار
​اولین ملاقات مخفیانه با تراشه A9

​اولین ملاقات مخفیانه با تراشه A9

اپل تا چند روز دیگر محصولات جدیدش را معرفی می‌کند. در یک ماه گذشته شایعات بسیاری پیرامون آیفون‌های جدید این کمپانی منتشر شد. این‌بار هم عکس‌هایی از قلب تپنده این دستگاه می‌بینیم.
۱۳۹۴/۶/۱۷

روز چهارشنبه، هجدهم شهریورماه، اپل از محصولات جدیدش رونمایی می‌کند. آیفون 6s و 6s Plus گل سرسبد این مراسم‌اند؛ گوشی‌هایی که در روزهای اخیر شایعات فراوانی در موردشان منتشر شده است. بهتر شدن رزولوشن صفحه نمایش و تکنولوژی نمایشگر فورس تاچ، که به احتمال زیاد «تاچ سه‌بعدی» نامیده‌ می‌شود، از این دست شایعات‌اند. اکنون به‌لطف عکس‌های مخفیانه‌ای که از پردازنده A9 اپل گرفته شده، اطلاعاتی در مورد قلب تپنده آیفون به دستمان رسیده است.

 

image

 

اپل عنوان A9 را برای پردازنده جدیدش برگزیده است که اندازه کوچک‌تری نسبت به پردازنده A8 دارد. پیش‌تر شایعاتی در مورد پردازنده‌ای 14 نانومتری منتشر شده بود که سامسونگ به‌سفارش اپل می‌سازد. حال با سایز کوچک‌تر A9 می‌توانیم نتیجه بگیریم که A9 همان پردازند‌ه‌ای است که اپل سفارش ساختش را به سامسونگ داده است. بنچمارک‌ اخیر نشان می‌دهد پردازنده A9 بسیار قدرتمند است. همچنین در بنچمارک گیگ‌بنچ مشخص شده بود آیفون 6s از تراشه A9 در کنار پردازنده‌ 1.8 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. یک هسته این پردازنده امتیاز 2248 کسب کرده بود.

 

image

 

جفت شدن پردازنده با رم 2 گیگابایتی سرعت بالایی برای A9 به همراه خواهد داشت و از نظر کارایی باید منتظر غولی همه‌فن‌حریف باشیم!
با این تفاسیر باید تا چهارشنبه صبر کنیم و منتظر باشیم تیم کوک روی صحنه بیاید و به تعریف‌وتمجید از تراشه جدید آیفون بپردازد. «تراشه جدید اپل ده‌ها بار سریع‌تر از اولین تراشه موبایلی اپل است.» این جمله را اپل خیلی دوست دارد و به‌احتمال بسیار زیاد در مراسم رونمایی آیفون جدید باز هم آن را می‌شنویم.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

سینا

۱۳۹۴/۶/۱۸
A9رو سامسونگ زده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از اپل ناامید شدم:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

مهدی

۱۳۹۴/۶/۱۷
یه مهندس هیچوقت نمیره آجر پرت کنه بالا واسه کارگرا....ساختمون که ساخته شد میگن مهندس ساخته یا کارگر ؟؟؟؟

علی

۱۳۹۴/۶/۱۷
با سلام دوست عزیز سامسونگ یه جورایی فقط فرمانبرداره یعنی اپل خودش معماریشو به سامسونگ میده نه اینکه سامسونگ خودش بیاد پردازنده هاشو تولید کنه

محمد

۱۳۹۴/۶/۱۷
فک کنم شما هنوز نمیدونی معماری یعنی چی؟
اصل موضوع همین معماریه که سامسونگ از عهده ان عاجزه
سامسونگ فقط تولید کننده هست نه چیز دیگه ای و اصل موضوع که همون معماریه توسط خود اپل انجام میشه
در ضمن فک نکن فقط سامسونگ تولید میکنه هر ساله اپل شرکتای زیادی رو نظیر tsmc و lg و سامسونگ و ... دعوت به تولید میکنه و هر کدوم از شرکتا کیفیت مد نظر اپل و قابل قبول اپل رو داشته باشن مسئولیت تولید اون قطعه به اون واگذار میشه
اینم بدون که تولید کننده نظیر سامسونگ و غیره روحشون هم خبر نداره دارن چی میسازن و چه قابلتی داره چون دسترسی به آیفون ندارن که امتحانش کنن در مورد دوربین هم همین روال وجود داره الکی نیست که با دوربین 8 پا به پای 16 و 20 مگاپیکسلی ها جلو میره میدونی یعنی چی یعنی 20 سام برابر با 8 اپله :)))

Hosein kimiai

۱۳۹۴/۶/۱۷
سلام و ممنون از اطلاعات خوبتوتو ميخواستم در مورد فورس تاچ توي ايفون ٦اس بيشتر توضيح بديد خيلي ممنون