خانهاخبار
​پتنت جدید اپل: سیستم‌ تشخیص دود

​پتنت جدید اپل: سیستم‌ تشخیص دود

به‌نظر می‌رسد اپل در آینده‌ای نزدیک آیفون، آیپد و سایر محصولاتش را به سیستم تشخیص دود مجهز می‌کند. این سیستم سبب می‌شود کاربران از خطرات احتمالی اطرافشان آگاه شوند.
۱۳۹۴/۶/۱۳

پتنت شماره 9123221 اپل برای «دستگاه‌های وایرلس با قابلیت تشخیص دود» را اداره ثبت و علائم تجاری امریکا ثبت کرده است.
به‌عنوان بخشی از سیستم، دستگاه آی‌اواسی به سنسوری شبیه سنسورهای نوری یا یونیزه تشخیص دود موجود در بازار مجهز می‌شود، با این تفاوت که این سنسور کوچک‌تر و متناسب با دستگاه قابل حمل است.

 

image

 

دود باید وارد دستگاه ناظر شود تا تشخیص مناسب صورت گیرد و به‌همین دلیل سنسور مذکور باید نزدیک بلندگو یا سایر قسمت‌هایی نصب شود که راهی به بیرون دارند. این کمپانی در نظر دارد سیستم حفاظتی‌اش را در تمام دستگاه‌هایش به کار ببرد و این سیستم به دستگاه‌های قابل حمل محدود نمی‌شود.

 

image

 

پس از تشخیص دود توسط سنسور، نرم‌افزار کنترلی صاحب دستگاه را از خطر موجود آگاه می‌سازد و اعمال حفاظتی مثل فعال کردن سیستم اطفای حریق را به وی یادآوری می‌کند. اگر دستگاه قابلیت ارتباط از طریق پیام کوتاه را داشته باشد، این سیستم قادر است به ارگان‌های اورژانس پیامی شامل آدرس، موقعیت دستگاه و مشخصات ساختمان بفرستد.

 

image

 

هنوز زمان دقیقی برای افزوده شدن این تکنولوژی به محصولات اپل مشخص نیست و باید منتظر بود و دید آیا این ایده تحقق می‌‌یابد یا خیر.

منبع: Apple Insider

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Amirreza

۱۳۹۴/۶/۱۵
Aziz harfet doroste vali ghatan apple baraye injash fekri karde apple alaki patent nemide

amir0098

۱۳۹۴/۶/۱۵
دوست عزیز حرف شما اصلا منطقی نیست اولا دود به سمت بالا حرکت میکنه نه پایین دوما شما گوشی رو بالا تر از سیگار یا قلیون که نمی ذارین یکم منطقی صحبت کنین

hadi

۱۳۹۴/۶/۱۴
فک یارو تو قهوه خونه است و داره قلیون میکشه چقدر مسخره است که یهو اتشنشانی و امبولانس بریزه اونجا یا مثلا موقع سیگار کشیدن