خانهاخبار
چه گوشی‌هایی به اندروید M به‌روزرسانی می‌شوند؟ (قسمت دوم)

چه گوشی‌هایی به اندروید M به‌روزرسانی می‌شوند؟ (قسمت دوم)

هنوز حدود یک ماه تا رونمایی گوگل از اندروید M باقی مانده و تمام کاربران اندرویدی مشتاق دیدن ویژگی‌هایی‌اند که قرار است به جنگ iOS 9 برود. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینید گوشی یا تبلت شما هم اندروید M را دریافت می‌کند یا نه.
۱۳۹۴/۵/۱۲

اندروید M از نسخه‌هایی است که در تمام اجزای اندروید پیشرفت کرده و می‌تواند امکانات بیشتری به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند. کنترل بیشتر بر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها، عمر بیشتر باتری، یکپارچگی سیستم تشخیص اثر انگشت، کنترل دقیق‌تر بر ولوم صدا، پشتیبانی از پورت USB-C یا همان پورت دوطرفه، که به‌مرور جزو استانداردها و حداقل‌های گوشی هوشمند خواهد شد، و دیگر امکاناتی که گوگل در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار می‌دهد همه و همه مواردی است که کاربران اندرویدی را لحظه به لحظه نسبت به این نسخه مشتاق‌تر می‌کند.
این نسخه هنوز اسم مشخصی ندارد، اما احتمالا، بر این اساس که باید به ترتیب حروف الفبا باشد و مانند نسخه‌های قبلی نام کیک یا شیرینی هم روی آن باشد، می‌توان حدس زد این نسخه Macadamia Nut Cookie نامگذاری شود. به‌هرحال برای اینکه اسم این نسخه اندروید را بدانیم، مجبوریم تا حدود یک ماه دیگر منتظر باشیم. از همه این مسائل که بگذریم، چیزی که بیشتر برایمان اهمیت دارد دسترسی گوشی یا تبلت ما به این نسخه سیستم عامل است که باعث شده تمام کمپانی‌های سازنده هم دست‌به‌کار شوند تا محصولاتشان را با این سیستم عامل سازگار کنند. اما به‌راستی کدام کمپانی‌ها در این زمینه سریع‌تر از بقیه عمل خواهند کرد؟ فهرستی از شرکت‌ها و گوشی‌هایشان را در بخش اول این عنوان مرور کردیم؛ حال برویم سراغ بقیه برندها.

 

Sony

سونی هنوز اعلام نکرده که چه محصولاتی از این برند قرار است به اندروید M به‌روزرسانی شوند و اینکه در چه زمانی این آپدیت را دریافت می‌کنند. اما به نظر می‌رسد این کمپانی از ارائه نسخه جدید اندروید برای دستگاه‌هایی مثل Sony Xperia Z3+ و  Sony Xperia Z3 ،Sony Xperia Z3 Compact ،Sony Xperia Z4 Tablet  دریغ نکند. همچنین برای دستگاه‌های رده پایین‌تر مثل M4 Aqua نیز امکان ارائه این آپدیت وجود دارد. اتفاق خوبی که امیدواریم بیفتد این است که سونی محصولاتی مثل Sony Xperia Z2 و Sony Xperia Z1 Compact  را هم از قلم نیندازد. از آپدیت دستگاه‌های قدیمی‌تر از این دو دستگاه به‌هیچ‌وجه نمی‌توان مطمئن بود. آیا سونی با ارائه به‌روزرسانی M برای گوشی‌های Sony Xperia Z1  و Sony Xperia Z ما را خوشحال خواهد کرد؟

اما برای گوشی‌هایی مثل Sony Xperia T3 و Sony Xperia E3 امکان ارائه این آپدیت وجود ندارد، پس منتظرش نباشید!

image

 

LG

کمپانی ال‌جی اعلام کرده که LG G3 قرار نیست به اندروید 5.1 آپدیت شود. این بیانیه احتمالا به این معناست که این محصول قرار است یک پرش از روی نسخه‌های دیگر اندروید به اندروید M داشته باشد. البته امکان دارد ال‌جی ما را سورپرایز کند و اندروید M را برای پرچم‌دار قبلی‌اش ارائه ندهد!

ولی برای LG G4 حتما این آپدیت ارائه می‌شود و شاید این دستگاه جزو اولین محصولاتی باشد که به اندروید M مزین می‌گردد! ال‌جی در زمان آپدیت لالیپاپ هم جزو برندهایی بود که خیلی سریع عمل کرد.

شایعات جالب‌تر این برند درباره LG G4 Pro است که امکان دارد با اندروید M به بازار عرضه شود. این مسئله بستگی دارد به اینکه این محصول چه زمانی معرفی می‌شود و اگر هم در آن تاریخ مقدر نشود، حتما خیلی زود آپدیت این سیستم عامل را دریافت می‌کند.

ما انتظار داریم که ال‌جی G Flex 2 و همچنین G4c را به اندروید M آپدیت کند، البته این محصولات مسلما دیرتر از G4 اندروید M را دریافت خواهند کرد. ولی امیدواریم که دل ال‌جی به رحم بیاید و برای LG G2 هم این به‌روزرسانی را عرضه کند! هرچند شاید نتوان واقعا چنین انتظاری داشت.

image

 

Motorola

آنچه از موتورولا انتظار می‌رود این است که گوشی‌هایی که امسال به بازار عرضه می‌کند همگی تا پایان سال 2015 به اندروید M به‌روزرسانی شوند. البته این انتظار خیلی خوشبینانه است و هنوز خود این کمپانی در این باره صحبتی نکرده است.

اگر این اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود محصولاتی مثل Moto X ،Moto G و Moto E در جلو صف انتظار برای دریافت این آپدیت باشند، البته Moto X (2015) بر تمام مدل‌های این برند مقدم است.

image

 

OnePlus

وان‌پلاس همین چند وقت پیش اندروید لالیپاپ را بالاخره برای OnePlus One ارائه کرد. از آنجا که این برند سابقه خوبی در سرعت عمل برای ارائه آپدیت سیستم عامل ندارد و از طرفی قرار است OnePlus 2 هم با سیستم عامل جدید عرضه شود، پس به این زودی‌ها این کمپانی به فکر ارائه این آپدیت نخواهد افتاد.

انتظار می‌رود OnePlus 2 نسخه‌های مختلف این سیستم عامل را دریافت کند و شاید حتی OnePlus One هم حداقل یک نسخه از این سیستم عامل را بگیرد. اما مطمئنا برای این آپدیت باید تا سال 2016 منتظر باشیم.

image

 

Huawei

اگر شما از کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های هوآوی هستید، احتمالا برای دریافت این آپدیت زیر پایتان علف سبز خواهد شد! چراکه خیلی از محصولات این کمپانی هنوز آپدیت کیت کت یا قبل‌تر از آن را نیز دریافت نکرده‌اند.

بیشترین احتمال برای دریافت این آپدیت به محصولاتی مثل Huawei P8 و Honor 4X تعلق دارد که مطمئنا برای دریافت آپدیت در این دو مورد هم باید مدت زیادی منتظر بود.

image

 

Asus

ایسوس هم از جمله کمپانی‌هایی است که در ارائه به‌روزرسانی‌ها خیلی پرکار نیست؛ مثلا فقط Zenfone 6 ،Zenfone 5 و Zenfone 4 به اندروید لالیپاپ آپدیت شدند، اما به‌هرحال این اتفاق افتاده، پس می‌توان منتظر ارائه به‌روزرسانی برای محصولات نورسیده ایسوس مثل Zenfone 2 نیز باشیم.

image

 

ZTE

کمپانی زدتی‌ای زحمت آپدیت محصولاتش را به خودش نمی‌دهد! پس اگر دستگاه‌های این برند را در دست دارید، احتمالا انتظار برای دریافت اندروید M بیهوده است. درعوض، طرفداران زدتی‌ای بهتر است منتظر عرضه محصول جدید این کمپانی با اندروید M باشند.

اگر قرار باشد این کمپانی رسم قدیمی‌اش را بشکند، به‌روزرسانی سیستم عامل را برای ZTE Blade S6 ارائه می‌دهد، اما کمی دور از انتظار است کهZTE Blade Q Mini  و ZTE Blade B هم جزو محصولاتی باشند که به‌روز می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Xperia Z1

۱۳۹۴/۵/۱۸
احتمال اپدیت شدن xperia z1 به اندروید m چند درصده؟؟؟
بیشتر از50%
یا
کمتر از 50%

...

۱۳۹۴/۵/۱۳
تو قسمت قبل سامسونگ رو گفته بود

fingel

۱۳۹۴/۵/۱۳
الان قشنگ فهمیدیم اس6اج داری

Hr.z

۱۳۹۴/۵/۱۲
اپدیت میشه تو گوشی های سامسونگ تو قسمت اول این خبر بود

h.kh

۱۳۹۴/۵/۱۲
نگران نباشید سامسونگ پشتیبانیش انقد قوی هست که تمام مدلای s4 به بعدو اپدیت کنه