خانهاخبار
در این گوشی 8 گیگابایتی فقط 1.26 گیگابایت حافظه خالی دارید!

در این گوشی 8 گیگابایتی فقط 1.26 گیگابایت حافظه خالی دارید!

تولیدکنندگان گوشی های همراه همیشه از حافظه داخلی محصولاتشان صحبت کرده اند و از آن در تبلیغات سود فراوان برده اند، اما این تولیدکنندگان اغلب در مورد حافظه داخلی قابل استفاده گوشی ها اغراق می کنند و حقیقت را نمی گویند. در همه اسمارت فون ها نصب سیستم عامل و اپلیکیشن های پیش فرض بخشی از حافظه داخلی را اشغال می کند، به همین دلیل هیچ گاه تمام حافظه داخلی ای که برای گوشی اعلام می شود در دسترس کاربر نیست.
۱۳۹۴/۳/۱۹

تولیدکنندگان گوشی های همراه همیشه از حافظه داخلی محصولاتشان صحبت کرده اند و از آن در تبلیغات سود فراوان برده اند، اما این تولیدکنندگان اغلب در مورد حافظه داخلی قابل استفاده گوشی ها اغراق می کنند و حقیقت را نمی گویند. در همه اسمارت فون ها نصب سیستم عامل و اپلیکیشن های پیش فرض بخشی از حافظه داخلی را اشغال می کند، به همین دلیل هیچ گاه تمام حافظه داخلی ای که برای گوشی اعلام می شود در دسترس کاربر نیست. اما در این بین گوشی اکسپریا M4 Aqua بیشتر از همه پنهان کاری کرده است.

این طور که در وبلاگ اکسپریا (XperiaBlog) گفته شده، ورژن 8 گیگابایتی میان رده M4 Aqua  تنها 1.26 گیگابایت فضای آزاد در اختیار کاربر قرار می دهد و این بدین معناست که شما تنها به 15.75 درصد از فضایی دسترسی دارید که در تبلیغات گفته می شود.

شاید گفته شود می توان حافظه داخلی این گوشی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD ارتقا داد، اما این راه حل معقولی برای مشکل نیست و به هر حال بسیار شرم آور است که این گوشی میان رده از برندی شناخته شده حافظه داخلی کمتر از iPod Shuffle دارد!

 

image

 

در دفاع از حافظه داخلی این گوشی گفته شده بخشی از مشکل به سیستم عامل اندروید مربوط است که همیشه فضای زیادی روی گوشی به خود اختصاص می دهد. در گوشی M4 Aqua اندروید 4 گیگابایت از حافظه داخلی را اشغال کرده است، یعنی نصف ظرفیت داخلی گوشی.

اگرچه گوشی M4 Aqua سونی ویژگی های خوبی دارد، ضد آب است، 2 گیگابایت حافظه رم دارد و از دوربین 13 مگاپیکسلی برخوردار است، به هر حال با عرضه گوشی های چینی اندرویدی، که قیمتی کمتر هم دارند و حافظه بیشتری فراهم می کنند، این موضوع قطعا مشکلی بزرگ است.

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۳/۲۱
این مشکل فقط به سونی برمیگرده که انقدر این شرکت بزرگ رو میکوبید؟ توو مقایسه ها که خبری از سونی نیست و ... ، کلا در حال تبلیغاتین.

Xperia c

۱۳۹۴/۳/۱۹
گوشی های میان رده سونی همیشه این مشکل رو دارن گوشی من هم xperia c این مشکل رو داره

payam65

۱۳۹۴/۳/۱۹
عجب... امیدوارم نسخه 16 گیگ بیاد... که فک کنم احتمالاً 9 گیگ در اختیار کاربر باشه.