خانهاخبار
اتحادیه اروپا: فروش پلی استیشن حدود چهار برابر ایکس باکس است!

اتحادیه اروپا: فروش پلی استیشن حدود چهار برابر ایکس باکس است!

یکی از مقامات اتحادیه اروپا به تازگی در گفته‌های خود، به وضعیت بسیار بهتر پلی استیشن در بازار قاره اروپا اشاره کرده است.
۱۴۰۲/۳/۶

اتحادیه اروپا که مدتی پیش خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت را تایید کرده بود؛ به تازگی اعلام کرده که فروش پلی استیشن در بازار قاره اروپا، حدود ۴ برابر ایکس باکس است. به گزارش خبرگزاری یوروگیمر، خانم «مارگرت وستگر» که نقش مدیر کمیسیون دیجیتال این اتحادیه را بر عهده دارد؛ در گفته‌های اخیر خود به برتری چشمگیر پلتفرم پلی استیشن به نسبت ایکس باکس در بازار اروپا اشاره کرده است.

image

 

خانم «وستگر» در پاسخ به اینکه چرا معامله مایکروسافت و اکتیویژن توسط اتحادیه اروپا تایید شد؛ می‌گوید که حضور این دو شرکت در بازار اروپا و سهم انها از این بازار، در حدی نبوده که برای رقبا نگران کننده باشد. گفته‌های کامل خانم وستگر در این باره را می‌توانید در پایین مشاهده کنید:

«سهم مایکروسافت و اکتیویژن از بازار اروپا، چندان زیاد نبوده و تنها در هنگام در نظر گرفتن بعضی از بازی‌های شوتر خاص، به بیش از ۲۰ درصد می‌رسد. فروش کنسول‌های پلی استیشن سونی تقریبا ۴ برابر بیشتر از ایکس باکس‌های مایکروسافت بوده و به همین دلیل، نهایی شدن این معامله برای رقبا خطری را به همراه ندارد.»

لازم به ذکر بوده که مشخص نیست خانم «وستگر» دقیقا به چه نسلی از پلی استیشن اشاره می‌کند. احتمال این وجود داشته که وی به آمار فروش این کنسول‌ها در چند سال اخیر یا نسل فعلی اشاره کرده و یا فروش تمامی ایکس‌ باکس‌ها را با تمامی پلی استیشن‌ها مقایسه کرده باشد.

image

 

این آمار همچنین تنها مربوط به بازار اروپا بوده و نشانگر میزان فروش جهانی این دو کنسول نیستند. گفته‌های این مسئول اتحادیه اروپا، بیشتر با گزارشی که در سال ۲۰۱۷ توسط یوروگیمر منتشر شد؛ تطابق دارد. این گزارش، به فروش چشمگیر پلی استیشن ۴ در بازار اروپا اشاره می‌کرد که در آن دوره، تقریبا سه برابر ایکس باکس وان بود.

مایکروسافت پس از شکست خود در نسل هشتم، دیگر علاقه چندانی به انتشار آمار فروش کنسول‌های خود نداشته و به ندرت خبری درباره میزان فروش ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر می‌شود؛ اما در سوی دیگر، سونی همواره سعی داشته تا آمار فروش پلی استیشن ۵ را آپدیت کرده و موفقیت خود را به رخ بکشد. فروش پلی استیشن ۵ مدتی پیش از ۳۸ میلیون دستگاه عبور کرد.

این شرکت قصد داشته تا در سال جاری میلادی، رکورد فروش سال گذشته را جا به جا کند. انتظارات سونی، بر این بوده که تا پایان سال ۲۰۲۳، روند فروش پلی استیشن ۵ از نسل پیشین یا همان پلی استیشن ۴ سریع‌تر شود که با توجه به محبوبیت بسیار بالای این کنسول، خواسته جاه طلبانه‌ای محسوب می‌شود.

image

 

درباره محبوبیت بیشتر کنسول‌های پلی استیشن به نسبت ایکس باکس در بازار اروپا چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، کدام کنسول نسل نهمی تا به اینجا عملکرد بهتری داشته است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)