خانهاخبار
عینک واقعیت افزوده اپل به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد

عینک واقعیت افزوده اپل به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد

برخلاف براوردهای اولیه که گفته شده بود اپل می‌تواند یک سال پس از عرضه هدست واقعیت ترکیبی‌اش، عینک واقعیت افزوده را هم معرفی کند، حالا به نظر می‌رسد که سال‌ها با این محصول فاصله دارد.
۱۴۰۲/۳/۱

مارک گورمن افشاگر معروف، اخیرا گزارش داده که عینک واقعیت افزوده اپل هنوز حداقل ۴ سال تا عرضه فاصله دارد.

گورمن در گزارشی مفصل که برخی از چالش‌های موجود در توسعه هدست واقعیت ترکیبی اپل را هم توضیح داده، اظهار کرده که عینک واقعیت افزوده اپل که یک محصول جداگانه محسوب می‌شود، با مشکلات مشابهی مواجه شده است. عینک AR اپل محصولی بوده که تیم کوک مدیر عامل اپل و جانی آیو مدیر سابق طراحی این شرکت، در ابتدا می‌خواستند قبل از هدست گوگل آن را بسازند.

image

 

ظاهرا اپل در اوایل فرایند توسعه این محصول، متوجه شد که هدف بلند مدت ساخت عینک واقعیت افزوده، با استانداردهای مورد نظر این شرکت، غیرممکن است. مهندسان اپل براورد کردند که این عینک باید عملکرد کامل آیفون را تنها با یک دهم توان مصرفی آن ارایه دهد تا از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کند.

مایک راکول یکی از مدیران سابق «دالبی» که برای هدایت توسعه دستگاه‌های آزمایشی در اپل استخدام شده بود، همچنان این هدست را به عنوان پایه‌گذاری یک دستگاه عینک AR آینده برای ایمن کردن منابع دریافتی برای این پروژه توصیف کرده، زیرا این محصول به منظور توسعه، اکنون منابع محدودی را دریافت می‌کند.

یکی از کارمندانی که روی پروژه عینک اپل کار می‌کرده، به بلومبرگ گفته که در میان کارکنان یک شوخی موسوم شده و آن اینکه شرکت به کار روی این دستگاه «ناامیدکننده» صرفا برای راضی نگه داشتن تیم کوک ادامه می‌دهد. با وجود اینکه تا سال ۲۰۱۹ هیچ پیشرفت معناداری در زمینه عینک واقعیت افزوده صورت نگرفته، اما راکول در یک جلسه در اواخر همان سال به بیش از صد کارمند گفته که اپل می‌تواند این عینک را تنها یک سال پس از معرفی اولین هدست خود رونمایی کند، بازه زمانی که اکنون با توجه به شرایط غیرممکن به نظر می‌رسد.

اپل در نهایت هرگونه توسعه جدی در مورد یک محصول به صورت عینک مستقل (بدون نیاز به اتصال به آیفون یا دستگاه‌های دیگر) را برای چند سال به تعویق انداخته و همه این ایده را از بین برده است. اکنون گفته می شود که این شرکت حداقل ۴ سال تا معرفی چنین محصولی فاصله دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)