خانهاخبار
احتمال لغو رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC امسال

احتمال لغو رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC امسال

مینگ چی کو امروز گزارش داده که تولید انبوه هدست AR/VR اپل متوقف شده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان آن را معرفی نکند.
۱۴۰۲/۱/۱۱

مینگ چی کو تحلیلگر معتبر محصولات اپل، امروز گفته که این شرکت دوباره تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی خود را به عقب انداخته است و ممکن است این دستگاه در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال (WWDC 2023) رونمایی نشود.

کو در یک توییت توضیح داده که اپل در مورد اینکه آیا این هدست قادر به ایجاد تحول (به مانند لحظه معرفی اولین آیفون) خواهد بود، خیلی خوشبین نیست؛ در نتیجه این شرکت تصمیم گرفته است تا برنامه تولید انبوه هدست خود را تا اواسط یا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به تعویق بیاندازد. کو معتقد است که این تاخیر باعث می‌شود در مورد اینکه آیا هدست واقعیت ترکیبی در WWDC 2023 معرفی می‌شود یا خیر نتوان به طور قطع نظر داد.

image

 

این تاخیر همچنین به این معنی است که پیش‌بینی‌های ارسال هدست اپل برای سال ۲۰۲۳ حتی کمتر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد، برآورد شود و به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه کاهش یابد. پیش از این انتظار می‌رفت حدود نیم میلیون دستگاه در سال جاری عرضه شود.

دلیل نگرانی اپل در مورد این دستگاه، ظاهرا پیش‌بینی بازخورد ضعیف بازار است که ناشی از رکود اقتصادی، افت مشخصات سخت افزاری، وزن دستگاه، آمادگی اکوسیستم، کاربردهای هدست و قیمت بالای فروش آن است. کو معتقد است که قیمت این محصول بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار یا حتی بالاتر خواهد بود.

اظهارات مینگ چی کو منعکس کننده گزارش اخیر نیویورک تایمز است که ادعا کرده بود کارکنان اپل، نگرانی‌ها جدی در مورد چشم‌انداز هدست دارند و آن را «راه حلی در جستجوی یک مشکل» نامیده‌اند.

اپل دیروز اعلام کرد که کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۳، بین ۵ تا ۹ ژوئن (۱۵ تا ۱۹ خرداد) برگزار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)