خانهاخبار
تصاویر واضح‌تری از قطعات هدست واقعیت ترکیبی اپل افشا شد

تصاویر واضح‌تری از قطعات هدست واقعیت ترکیبی اپل افشا شد

سانی دیکسون افشاگر معتبر، امروز تصاویری از قطعات هدست AR/VR اپل منتشر کرده که هم وضوح بهتری دارند، هم شماره قطعه آنها کاملا مشخص است.
۱۴۰۲/۱/۱۱

با توجه به شایعه رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در جریان افتتاحیه کنفرانس توسعه دهندگان امسال اپل، سانی دیکسون افشاگر معروف، تصاویر واضح‌تری را از اجزای لو رفته این محصول به اشتراک گذاشته است.

image

 

این تصاویر که وضوح بالایی دارند، نمای نزدیک از کابل‌های روبانی را نشان می‌دهد که به شکل یک محفظه عینک است که دور چشم‌ها را احاطه می‌کند و همچنین نشان می‌دهد که از آنها برای اتصال اجزای نمایشگر روی برد مدار اطراف استفاده می‌شود.

تصاویر امروز پیش‌تر توسط یک کاربر توییر که او هم سابقه خوبی در افشای اطلاعات داشت، فاش شده بود اما در تصاویر او شماره قطعه محو شده بود. اما تصاویر دیکسون اعدادی را نشان می‌دهد که به طور بالقوه می‌توانند به آسانی سایر قسمت‌ها را شناسایی کرده و به طور رسمی تایید شوند.

شایعات حاکی از آن است که این هدست دو تا سه نمایشگر خواهد داشت. دو نمایشگر میکرو اولد با وضوح 4K تا ۳۰۰۰ پیکسل و یک نمایشگر 8K با وضوح کامل. انتظار می‌رود سونی ماژول‌های نمایشگر مورد استفاده اپل را تامین کند، هرچند که که اپل ممکن است برخی از نمایشگرهای اولی سامسونگ را نیز مورد استفاده قرار دهد.

گفته می‌شود که نمایشگرهای میکرو اولد به جای یک زیر لایه شیشه‌ای، به طور مستقیم روی ویفرهای تراشه ساخته می‌شوند و این منجر خواهد شد تا نمایشگرهایی باریکتر، کوچکتر و کارآمدتر تولید شود.

image

 

در همین حال ظاهرا یک نمایشگر رو به بیرون می‌تواند حالات چهره دارنده هدست را به اطرافیان نشان دهد تا احساس انزوا در هنگام استفاده از دستگاه را کاهش دهد. این نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی بسیار پایین و مصرف انرژی کمتری خواهد بود که موجب جلوگیری از تخلیه باتری می‌شود.

طبق گزارش‌ها اپل هفته گذشته هدست واقعیت AR/VR خود را برای صد نفر از مدیران عالی رتبه این شرکت در سالن آمفی تئاتر استیو جابز به نمایش گذاشته است. به نظر می‌رسد که اپل این هدست را در اواخر سال، مدتی پس از معرفی آن در WWDC 2023 عرضه کند. بر اساس گزارشی دیگر، تولید انبوه هدست اپل در حال انجام است، اما گفته شده برخی از کارمندان این شرکت به شدت نگران سودآوری و قیمت این محصول هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)