خانهاخبار
۱۰ ویژگی و تغییر جدید که احتمال می‌رود در آیفون ۱۵ پرو ببینیم

۱۰ ویژگی و تغییر جدید که احتمال می‌رود در آیفون ۱۵ پرو ببینیم

به طور طبیعی هرچه به زمان معرفی آیفون ۱۵ نزدیکتر می‌شویم، شایعات و اطلاعات به بیرون درز کرده در مورد این محصول یبشتر و بیشتر می‌شود؛ امروز قرار است به ۱۰ مورد از مهم‌ترین آنها بپردازیم.
۱۴۰۲/۱/۵

در حالی که هنوز حدود ۶ ماه به عرضه سری آیفون ۱۵ باقی مانده است، شایعات زیادی در خصوص این دستگاه‌ها منتشر شده است. بسیاری از ویژگی‌ها و تغییرات جدید برای آیفون ۱۵ پرو و به ویژه ۱۵ پرو مکس شایعه شده است، که نشان می‌دهد اپل قصد دارد تا فاصله میان سری استاندارد و پرو را حتی بیشتر از قبل کند.

image

 

در زیر ۱۰ تغییر شایعه شده برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را که انتظار نمی‌رود در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس استاندارد ببینیم، با هم مرور خواهیم کرد:

  1. تراشه A17 Bionic: انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به نسل بعدی تراشه‌های اپل، یعنی A17 Bionic مجهز شوند که بر اساس فرآیند ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است تا عملکرد و کارایی را بهبود بخشد، اما به مانند سال قبل، بعید به نظر می‌رسد که اپل از این تراشه در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس استاندارد استفاده کند و برای این سری به چیپست A16 Bionic بسنده خواهد کرد.
  2. بدنه تیتانیومی: به مانند اپل واچ اولترا، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو نیز قرار است به جای فولاد ضد زنگ، از بدنه تیتانیومی برخوردار شوند.
  3. حاشیه بسیار نازک و خمیده نمایشگر: مشابه مدل‌های اخیر اپل واچ، آيفون ۱۵ پرو نیز دارای حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف صفحه نمایش خواهد بود که کمی انحنا نیز خواهد داشت.
  4. پورت USB-C سریع‌تر: به گفته مینگ چی کو تحلیل‌گر معتبر اپل، مدل‌های آيفون ۱۵ پرو دارای یک پورت USB-C با پشتیبانی از حداقل USB-C 3.2 یا Thunderblot 3 هستند که منجر به سرعت انتقال بیشتر داده‌های دستگاه‌ها با کابل در مقایسه با آیفون‌های فعلی می‌شود. کو گفته که پورت USB-C در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ به سرعت USB 2.0 به مانند پورت سنتی لایتنینگ محدود خواهد شد.
  5. وای فای 6E: بر طبق یک تصویر شماتیک فاش شده، آیفون ۱۵ پرو مانند جدیدترین مک‌ها و آیپد پروها، از استاندارد وای فای 6E برای سرعت‌های بی‌سیم بیشتر پشتیبانی می‌کند.
  6. افزایش میزان رم: طبق گفته شرکت تحقیقاتی تایوانی ترندفورس، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد، در حالی که مدل‌های استاندارد احتمالا مانند آیفون‌های فعلی دارای ۶ گیگ رم خواهند بود. رم اضافی می‌تواند به برنامه‌هایی مانند سافاری اجازه دهد تا محتوای بیشتری را در پس زیمنه فعال نگه دارند و از بارگیری مجدد محتوا هنگام باز شدن مجدد برنامه جلوگیری می‌کند.
  7. دکمه‌های غیرمکانیکی لمسی: انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای دکمه‌های غیرمکانیکی باشند. این دکمه‌ها به جای حرکت فیزیکی، بازخورد لمسی را از دو موتور تپتیک اضافی در داخل آیفون برای شبیه‌سازی حس فشردن دکمه، ارایه می‌کنند، چیزی به مانند دکمه هوم در آیفون ۷ یا ترک پد فورس تاچ در مک بوک‌های جدید.
  8. دکمه قطع صدای متفاوت: شایعه شده که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو مجهز به دکمه بی‌صدا کردن برای روشن و خاموش کردن زنگ گوشی هستند؛ این در حالیست که تمامی آیفون‌های فعلی دارای سوییچ قطع صدا هستند.
  9. زوم اپتیکال افزایش یافته برای آیفون ۱۵ پرو مکس: به گفته مینگ چی کو، آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک لنز تله فوتو پریسکوپ خواهد بود. این لنز می‌تواند منجر به افزایش زوم اپتیکال دستگاه تا ۶ برابر شود که در مقایسه با زوم ۳ برابری در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو پیشرفت چشمگیری است.
  10. حسگر لایدار بهبود یافته: به گفته کو، مدل‌های آيفون ۱۵ پرو دارای یک اسکنر LiDAR کارآمدتر خواهند بود که توسط سونی عرضه می‌شود و می‌تواند عملکرد اسکن عمقی سه بعدی را برای برنامه‌های واقعیت افزوده و عکس‌های حالت شب بهبود بخشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)