خانهاخبار
اپل احتمالا مک استودیو جدیدی عرضه نخواهد کرد

اپل احتمالا مک استودیو جدیدی عرضه نخواهد کرد

طبق گزارش اخیر مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل به دلیل عملکرد مشابه مک پرو با مک استودیو، بعید است که مک استودیو جدیدی را حداقل در آینده نزدیک عرضه کند.
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

به گفته مارک گورمن افشاگر معتبر اپل، بعید است که شاهد نسخه جدیدی از مک استودیو با تراشه M2 Ultra در آینده نزدیک باشیم.

image

 

گورمن در خبرنامه این هفته خود توضیح داده که از آنجایی که مک پرو سیلیکونی آینده اپل از نظر عملکرد بسیار شبیه به مک استودیو است، این شرکت ممکن است تا عرضه تراشه‌های سری M3 یا M4 برای به روز کردن این محصول صبر کند یا حتی اصلا دیگر این دستگاه را بروزرسانی نکند.

من انتظار معرفی مک استودیو را در آینده نزدیک ندارم. مک پرو آینده از نظر عملکرد بسیار شبیه به مک استودیو خواهد بود و تراشه M2 Ultra را به جای M1 Ultra استفاده خواهد کرد؛ بنابراین منطقی نیست که اپل همزمان مک استودیو با تراشه M2 Ultra را همزمان مک پرو با تراشه M2 Ultra عرضه کند. به احتمال زیاد اپل یا هرگز مک استودیو را به روز نمی‌کند یا تا معرفی سری M3 یا M4 بروزرسانی نخواهد شد. در آن مرحله این شرکت ممکن است بتواند به طریق بهتری مک استودیو را از مک پرو متمایز کند.

شایعات کمی تا به امروز در مورد نسل بعدی مک استودیو منتشر شده است، بنابراین آخرین اظهارات گورمن نشانه محکمی است که حاکی از آن است نسخه جدید این دستگاه بعید است به این زودی‌ها عرضه شود.

ماه گذشته مشخص شد که اپل برنامه‌های خود را برای اولین مک پرو با تراشه اختصاصی اپل کاهش داده است، بدین معنی که تراشه M2 Extreme کنار گذاشته شده و به حافظه غیر قابل ارتقا توسط کاربر و طراحی مشابه مدل ۲۰۱۹ روی آورده شده است. اکنون انتظار می‌رود که مک پرو فقط با گزینه تراشه M2 Ultra ارایه خواهد شد، پردازنده‌ای که به طور منطقی به نسل بعدی مک استودیو هم خواهد آمد.

تراشه M2 Ultra تقریبا به طور قطع توانایی‌های تراشه M2 Max را که اخیرا معرفی شده، دو برابر می‌کند که در حال حاضر فقط در مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در دسترس است. با کاهش ماژولار بودن و عملکرد مشابه در مک پرو آینده، اقدام اپل در تعویق به روز کردن سخت افزار مک استودیو، ممکن است منطقی باشد، تا بلکه استراتژی بهتری برای موقعیت‌یابی این دستگاه در آینده در پیش گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)