خانهاخبار
سونی مشکل عرضه پلی استیشن ۵ را حل کرد

سونی مشکل عرضه پلی استیشن ۵ را حل کرد

پس از مشکلات فراوان در عرضه کنسول نسل پنجمی سونی، حالا گزارش‌ها و آمار نشان می‌دهند که این شرکت در آستانه عرضه PSVR2 این مشکل را مرتفع کرده است.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

سونی در حال آماده شدن برای عرضه نسل دوم هدست واقعیت مجازی خود در ۲۲ فوریه (۳ اسفند) است و بخش مهمی از این آمادگی‌ها نشان می‌دهد که بالاخره مشکلات عرضه پلی استیشن ۵ به پایان رسیده است.

طرفداران این کنسول در آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ می‌توانند PS5 را به صورت آنلاین از direct.playstation.com تهیه کنند، که البته این لینک به منظور خرید بازی‌ها و لوازم جانبی مانند کنترلر این دستگاه نیز هست.

این وب سایت همچنین دارای پیش سفارش برای هدست PSVR2 و باندل Horizon Call of the Mountain است که البته این نسخه از طریق برخی خرده فروشان منتخب نیز در دسترس است.

image

 

نسخه پنجم کنسول محبوب پلی استیشن در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شد، اما در زمان عرضه این دستگاه بسیار نایاب بود و هرکسی قادر به خرید آن نبود که یکی از دلایل این قضیه مشکلات مربوط به تامین چیپست در آن زمان بود. این مشکلات در سال ۲۰۲۱ بدون هیچ نشانه‌ای از رفع شدن در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یافت. سونی حتی مجبور شد تولید خود را کاهش دهد زیرا با تامین قطعات و تدارکات مشکل داشت، بنابراین مشکلات در واقع تا سال ۲۰۲۲ رفع نشد.

اما حالا به نظر می‌رسد که تمامی این مشکلات پشت سر گذاشته شده و سونی با افزایش عرضه کنسول‌های PlayStation 5 به استقبال سال جدید میلادی رفته است.

حالا بیایید به PlayStation VR2 برگردیم، قیمت این هدست به همراه دو کنترلر ۵۵۰ دلار، ۶۰۰ یورو و ۵۳۰ پوند است. چند هفته پیش سونی ۱۳ بازی دیگر را با پشتیبانی از واقعیت مجازی معرفی کرد که تعداد کل این نوع بازی‌ها را به بیش از ۳۰ عدد رساند.

image

 

پیش سفارش پلی استیشن وی آر ۲ از نوامبر (آبان) آغاز شده است، بنابراین سونی تخمین خوبی از استقبال گیمرها از هدست جدید دارد اما به نظر می‌رسد که اخبار آنطور که شرکت انتظار داشته خوب نیست. بلومبرگ گزارش داده که سونی هدف تولید این سه ماهه را به یک میلیون دستگاه کاهش داده است.

به نظر می‌رسد که این شرکت انتظار دارد تا پس از هجوم اولیه سفارش‌ها با هدف عرضه برای آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) که تنها ۱٫۵ میلیون دستگاه تعیین شده است، سرعت سفارش‌ها کاهش یابد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند این باشد که هزینه بالا ممکن است کاربران را منصرف کند، چرا که PS5 نسخه دیجیتال ۴۰۰ دلار و PS5 نسخه دیسک خور ۵۰۰ دلار است، بنابراین PSVR2 بیشتر از خود کنسول قیمت دارد؛ بنابراین برای بسیاری، حتی طرفداران دو آتیشه پلی استیشن، خرید چنین محصولی معقول نخواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)