خانهاخبار
سال ۲۰۲۲ از نظر فروش گوشی‌های هوشمند بدترین سال از سال ۲۰۱۳ بوده است

سال ۲۰۲۲ از نظر فروش گوشی‌های هوشمند بدترین سال از سال ۲۰۱۳ بوده است

در حالی که هیچ شرکتی از فروش کم در سال ۲۰۲۲ در امان نبوده، اپل بهترین عملکرد و شیائومی بدترین عملکرد را داشته است.
۱۴۰۱/۱۱/۷

طبق گزارش IDC فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در طول دوره تعطیلات، بدترین افت سه ماهه خود را تجربه کرده است و اپل نیز در بحبوحه رکود اقتصادی جهانی از تقاضای کم مصرف کنندگان در امان نبوده است.

این شرکت تحقیقاتی تخمین می‌زند که اپل در سه ماهه دسامبر ۷۲٫۳ میلیون آیفون فروخته است؛ این موضوع بیانگر کاهش ۸۵ میلیون دستگاهی فروش آیفون است که نشان دهنده کاهش ۱۴٫۹ درصدی در فروش نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل است.

سایر برندهای بزرگ گوشی‌های هوشمند هم با شکست‌های دو رقمی مشابهی مواجه شده‌اند. عرضه گوشی‌های سامسونگ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵٫۶ درصد کاهش داشته است و تولیدکنندگان موبایل چینی اوپو و ویوو تقریبا افتی معادل سامسونگ را تجربه کرده‌اند و شیائومی نیز با کاهش ۲۶٫۳ درصدی در فروش، بدترین عملکرد را در سه ماهه امسال داشته است.

image

 

به طورکلی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دسامبر، ۱۸٫۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و به حدود بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. این کاهش بزرگترین کاهش تاریخ در یک فصل است و به کاهش شدید ۱۱٫۳ درصدی در سال کمک کرده است.

نبیلا پوپل مدیر تحقیقات IDC در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته: «ما هرگز ندیده‌ایم که عرضه گوشیهای هوشمند در سه ماهه تعطیلات کمتر باشد، با این حال تقاضای ضعیف و موجودی بالا باعث شده تا فروشندگان محصولات به شدت از عرضه دستگاه‌ها بکاهند». او همچنین اضافه کرده که علاوه بر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی، قرنطینه‌های در چین عامل دیگری بود که به این صنعت از جمله عرضه آیفون اپل آسیب زد. فروش و تبلیغات سنگین در طول سه ماهه مذکور، به جای رشد عرضه به کاهش آن کمک کرد.

ناآرامی‌ها در اواخر نوامبر (آبان) در بزرگترین کارخانه تولید آيفون در شهر ژنگژو چین آغاز شد، جایی که کارگران فاکسکان از محدودیت‌های کرونا و پاداش‌های پرداخت نشده ناراضی بودند. گفته می‌شود تولید آیفون در کارخانه ژنگژو به طور قابل توجهی تحت تاثیر اعتراضات قرار گرفت که منجر به تاخیرهای طولانی در حمل و نقل در دوره تعطیلات شد.

بر اساس گزارش IDC، سال ۲۰۲۲ با فروش جهانی ۱٫۲۱ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند به پایان رسید که به دلیل کاهش قابل توجه تقاضای مصرف کننده، تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی، کمترین میزان فروش سالانه از سال ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.

با وجود دوره سخت تعطیلات، سهم اپل از بازار ثابت باقی مانده است و این شرکت به عنوان برترین سازنده گوشی هوشمند در سه ماهه دسامبر با ۲۴٫۱ درصد از سهم بازار، ۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. طبق برآورد شکرت تحقیقاتی IDC، اپل در سال ۲۰۲۲ به ۱۸٫۸ درصد از سهم بازار در مقایسه با ۱۷٫۳ درصد در سال قبل آن دست یافت و پس از سامسونگ در رده دوم قرار گرفت که در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۱٫۶ درصد از سهم بازار را در مقایسه با ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)