خانهاخبار
نمایشگر اولد تاشو سامسونگ با لولای ۳۶۰ درجه معرفی شد

نمایشگر اولد تاشو سامسونگ با لولای ۳۶۰ درجه معرفی شد

نمایشگر جدید سامسونگ به بیرون و به داخل خم می‌شود و به طور ۳۶۰ درجه تا می‌شود.
۱۴۰۱/۱۱/۱

در طی رویداد فناوری CES 2023، سامسونگ از نمایشگر‌های اولد مختلفی برای گوشی‌های هوشمند و لپتاپ‌ها معرفی کرد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به پنل‌های تاشو Flex Hybrid،‌ نمایشگر تاشو-رول‌شدنی Flex Slideable Solo و نمایشگر Flex Slideable Duet اشاره کرد. حالا اما غول فناوری کره جنوبی از نمایشگر اولد جدیدی پرده‌برداری کرده است که قادر است به بیرون و به داخل تا شود. 

image

نمایشگر جدید سامسونگ که Flex In & Out نام دارد به لولای ۳۶۰ درجه‌ مجهز است. به کمک مکانیسم این لولا، نمایشگر می‌تواند در هر دو جهت داخل و بیرون خم شود و شکل تبلت و گوشی هوشمند به خود بگیرد. سخنگوی شرکت سامسونگ، آقای جان لوکاس، اذعان داشته است لولای این پنل جدید از فناوری نوینی بهره می‌برد که تاخوردگی نمایشگر را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد و تاخوردگی آن کمتر از قبل مشخص خواهد بود. به علاوه، فرایند باز و بسته شدن لولا به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و فشار کمتری بر نمایشگر وارد می‌کند. در این راستا، سامسونگ طراحی این لولا را قطره آب می‌نامد.

شایان ذکر است نمایشگر Flex In & Out‌ سامسونگ قبلا در رویداد IMID کره جنوبی نمایش داده شده بود و حالا برای دومین بار در طی رویداد CES 2023 از آن رونمایی شد. همچنین فناوری لولای این نمایشگر باعث می‌شود گوشی تاشو به طراحی بدون حفره در حالت تا شده دست پیدا کند. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود فناوری لولای بدون حفره و طراحی تاخوردگی کمتر نمایشگر با گوشی نسل بعدی گلکسی زد فولد ۵ عرضه شود چرا که قبلا شایعه شده بود پرچمدار تاشو سامسونگ به لولای قطره‌ای و یا آنچه سامسونگ آن را لولای دمبلی‌شکل می‌نامد مجهز خواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد دو گوشی تاشو حال حاضر سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ از لولای U‌ شکل بهره می‌برند که باعث می‌شود تاخوردگی نمایشگر آن‌ها بیشتر به چشم بیاید. از آن سو اما رقبای چینی سامسونگ یعنی موتورولا، اوپو، شیائومی و ویوو به تازگی به لولای قطره‌ای روی آورده‌اند و انتظار می‌رود سامسونگ نیز با عرضه گلکسی زد فولد ۵ به جمع این تولید‌کنندگان بپیوندد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)