خانهاخبار
اندروید ۱۴ ممکن است منو اشتراگ‌گذاری One UI 6.0 را تغییر دهد

اندروید ۱۴ ممکن است منو اشتراگ‌گذاری One UI 6.0 را تغییر دهد

ممکن است از نسخه بعدی اندروید، منوی اشتراک‌گذاری نیز بروزرسانی دریافت کند.
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

اگر گوشی هوشمند سامسونگ شما واجد شرایط برای دریافت اندروید ۱۴ و One UI 6.0 است، ممکن است سیستم عامل توسعه یافته توسط گوگل باعث تغییر منوی اشتراک‌گذاری رابط کاربری دستگاه شما شود. گوگل در حال رونمایی از نشانه‌هایی بوده که خبر از این می‌دهد که ممکن است بخواهد رویکرد طراحی خود را به این ویژگی سیستم عامل اندروید تغییر دهد. اما اینکه این موضوع برای کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ چه معنایی خواهد داشت، همچنان جای بحث دارد.

image

 

شواهد یافت شده توسط افشاگری به نام میشل رحمان در اندروید ۱۳ نشان می‌دهد که گوگل یک منوی اشتراک‌گذاری آزمایشی جدید برای سیستم عامل اختصاصی خود ایجاد کرده است. اگرچه این منو مانند ابزار اشتراک‌گذاری فعلی عمل می‌کند، اما تفاوت اصلی اضافه شدن یک ماژول Project Mainline خواهد بود.

این به آن معنا بوده که منوی اشتراک‌گذاری اندروید در نسخه‌های آینده این سیستم عامل ممکن است گزینه‌ای برای بروزرسانی به صورت مستقل از سیستم عامل به دست آورد. به عبارت دیگر، این منو می‌تواند تغییراتی را از طریق بروزرسانی‌های سیستمی گوگل پلی دریافت کند. اما این موضوع برای سامسونگ و One UI به چه معنا خواهد بود؟

اندروید ۱۴ خام ممکن است اولین موردی باشد که منوی اشتراک‌گذاری را تغییر می‌دهد

همانطور که توسط وبسایت Android Police نیز به این موضوع اشاره شده است، گوگل کنترل بیشتری بر اجزای سیستمی اندروید داشته که بروزرسانی‌هایی را از طریق گوگل پلی سرویس دریافت می‌کنند. این می‌تواند به آن معنا باشد که نسخه‌های بعدی منوی اشتراک‌گذاری در سیستم عامل اندروید در برندهای مختلف تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، بیش از قبل به یکدیگر شباهت خواهند داشت.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت سامسونگ و سایر تولیدکنندگان نیز ممکن است کنترل خود را بر روی ایجاد قابلیت‌های شخصی‌سازی برای منو اشتراک‌گذاری در One UI (و سایر رابط‌های کاربری) از دست بدهند. با وقوع این اتفاق، منوی اشتراک‌گذاری می‌تواند به طراحی منسجم‌تر و ثابت‌تری در همه گوشی‌های اندرویدی دست پیدا کند.

در مورد اینکه این وژگی چه زمانی ممکن است عرضه شود، باید گفت که اولین نسخه اندروید ۱۴ احتمالا نخستین سیستم عاملی بوده که ممکن است قابلیت بروزرسانی منوی اشتراک‌گذاری را گوگل پلی سرویس منتقل کند. با این حال، باید در نظر داشت که تمامی موارد گفته شده تنها حدس و گمانی بر اساس ویژگی آزمایشی در اندروید ۱۳ بوده و هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاقات در اندروید ۱۴ رخ دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)