خانهاخبار
در پی تمایل کاربران به فناوری 5G، درآمد اپل از بازار گوشی‌های هوشمند افزایش داشته است

در پی تمایل کاربران به فناوری 5G، درآمد اپل از بازار گوشی‌های هوشمند افزایش داشته است

داده‌های آماری درآمد بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ منتشر شد.
۱۴۰۱/۱۰/۵

بر اساس آخرین داده‌های شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، با کاهش ۳ درصدی مواجه شده است. همچنین لازم به ذکر است که محموله‌ها نیز با کاهش ۱۲ درصدی روبرو بوده، اما افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها باعث شد این کاهش چندان به چشم نیاید. بر اساس آمارها، در سه ماه اخیر ۴۶ درصد از محموله‌ها سهم گوشی‌های هوشمندی بود که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کردند. همچنین Counterpoint Research اشاره کرد که به طور میانگین، قیمت گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری 5G پنج برابر سایر دستگاه‌ها است.

اپل در سه ماهه سوم سال با وجود افزایش ۱۰ درصدی درآمد از آیفون، تنها از افزایش ۷ درصدی میانگین قیمت فروش برخوردار شد

بر اساس معیار درآمد، اپل توانست در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ در صدر رده‌بندی ایستاده و ۴۲ درصد از درآمد جهانی فروش گوشی‌های هوشمند از ماه‌های جولای تا سپتامبر (مصادف با ماه‌های تیر تا شهریور) را به خود اختصاص دهد. گفتنی است که سهم اپل در مدت زمان مشابه سال قبل، ۳۷.۱ درصد بود. همچنین اپل در طول این سه ماه، سه دستگاه آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را عرضه کرد. آیفون ۱۴ پلاس نیز نسخه جدیدی از آیفون‌ها بود، تا هفته اول ماه اکتبر (مصادف با اواسط ماه مهر) عرضه شد و درآمد حاصل از فروش آن در این آمار جای نگرفت.

image

آمار سهم شرکت‌های مختلف در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی سه ماهه سوم سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

درآمد سه ماهه سوم این شرکت آمریکایی به صورت سالانه با افزایش ۱۰ درصدی همراه شد. در حالی که میانگین قیمت فروش اپل در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل تنها ۷ درصد افزایش داشت. همچنین داده‌های آماری نشان دادند که نقطه قوت درآمد اپل در این مدت، فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مکس بود که در مقایسه با نسخه‌های پرو سال گذشته، آمار بهتری را از خود بر جای گذاشتند.

در طول سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ نیز، سامسونگ توانست ۱۸.۳ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند و در رتبه دوم قرار بگیرد. درآمد این شرکت در مقایسه ۱۸.۵ درصد در مدت زمانی مشابه سال قبل نیز، با کاهش ناچیزی روبرو شد. داده‌های آماری ادامه دادند که میانگین درآمد شرکت کره‌ای از هر گوشی تنها ۲ درصد افزایش داشت. همچنین درآمد حاصل از گوشی‌های تاشو این شرکت به لطف معرفی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ دو برابر شد. همچنین گفتنی است که درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال قبل با کاهش ۴ درصدی همراه بود.

در ادامه این رتبه‌بندی نیز، شیائومی توانست با سهم ۸.۳ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند در رده سوم قرار بگیرد. سهم این شرکت چینی در مدت زمان مشابه سال قبل ۷.۸ درصد بود که خبر از افزایش سهم بازار فروش شیائومی می‌دهد. همچنین به لطف فروش قوی محصولات این شرکت در بازارهای میان‌رده و پایین‌رده، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال قبل با افزایش ۴ درصدی همراه شد.

با این حال، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های گران‌تر از ۳۰۰ دلار شیائومی کاهش ۱.۵ درصدی پیدا کرد. در سال اخیر نیز، شیائومی تصمیم گرفت تا به جای بازار گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار، تمرکز خود را بر بازار گوشی‌های ۲۰۰ الی ۲۹۹ دلار بگذارد. در نتیجه میانگین درآمد سالانه آن‌ها ۱۴ درصد افزایش داشت و به ۲۰۵ دلار به ازای هر گوشی رسید.

اوپو و ویوو در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تحت تأثیر منفی بازگشت ویروس کرونا در چین بودند

شرکت اوپو به همراه وان پلاس، توانست تنها ۶ درصد از درآمد جهانی بازار فروش گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دهد که با توجه به سهم ۸.۱ درصدی این شرکت در مدت زمانی مشابه سال گذشته، یک کاهش چشمگیر به شمار می‌رود. با وجود افزایش ۵ درصدی میانگین قیمت فروش، درآمد گوشی‌های شرکت چینی از ماه جولای تا سپتامبر (مصادف با تیر تا شهریور) نیز، در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۲۷ درصدی همراه شد. لازم به ذکر است که دلیل این افت‌های شرکت اوپو، بازگشت ویروس کرونا در چین بود که باعث فروش تنها ۴۰ درصد از محموله‌های این شرکت شد.

اما ویوو نیز در مقایسه با اوپو، با کاهش چشمگیرتری مواجه بود. زیرا این شرکت توانست تنها ۵ درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دهد. این رقم در حالی است که سهم ویوو در مدت زمان مشابه سال گذشته ۸.۵ درصد بود. ویوو نیز مانند اوپو به دلیل بازگشت ویروس کرونا در چین، با به فروش نرفتن بیش از نیمی از محموله‌های خود در چین مواجه شد.

سایر شرکت‌ها نیز با مجموع سهم ۲۰.۴ درصد، توانست به درآمد جهانی بازار گوشی‌های هوشمند کمک کنند. لازم به ذکر است که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰.۱ درصد بود که خبر از تغییر بسیار کم آن می‌دهد.

هارمیت سینگ ولیا، تحلیلگر ارشد Counterpoint Research گفت:

با بیش از ۸۰ میلیارد دلار، سهم درآمد گوشی‌های 5G در بازار گوشی‌های هوشمند به بالاترین حد خود یعنی ۸۰ درصد رسید. در حالی که این رقم در مدت زمانی مشابه سال قبل تنها ۶۹ درصد بود. همچنین سهم درآمد گوشی‌های 4G با کاهش ۱۰ درصدی، به ۱۹ میلیارد دلار رسید. این تمایل مردم به تغییر از 4G به 5G از تأثیرات شرکت اپل بود که به تنهایی صاحب بیش از نیمی از درآمدهای کلی گوشی‌های 5G بود. زیرا ۹۵ درصد گوشی‌های این شرکت اکنون به این فناوری مجهز هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)