خانهاخبار
آپدیت اندروید 13 برای ایسوس ذن‌فون 9 منتشر شد

آپدیت اندروید 13 برای ایسوس ذن‌فون 9 منتشر شد

شرکت ایسوس اخیرا آپدیت اندروید 13 را برای گوشی ذن‌فون 9 خود منتشر کرده است.
۱۴۰۱/۹/۱۸

شرکت ایسوس در ماه نوامبر، برنامه خود برای انتشار آپدیت اندروید 13 برای محصولاتش را منتشر کرد و اکنون نیز این آپدیت برای نخستین دستگاه در این لیست، یعنی ایسوس ذن‌فون 9 منتشر شده است. این آپدیت قرار بود تا در ماه دسامبر برای این گوشی منتشر شود و به نظر می‌رسد که ایسوس به وعده خود عمل کرده است.

image

 

نکته جالب ماجرا، این بوده که ایسوس آپدیت‌ها را به صورت مقطعی برای مناطق متفاوت منتشر نکرده و آنها بر مبنای شماره سر‌یال گوشی منتشر خواهند شد. همین امر باعث شده بود که بسیاری از رسانه‌ها از انتشار این آپدیت مطلع نباشند و کاربران کشور‌های مختلف در شبکه اجتماعی «ردیت» تصاویری از صفحه دانلود این آپدیت برای گوشی‌ خود را قرار داده‌اند.

همچنین لازم به ذکر است که کاربران گوشی‌های ایسوس، اعلان خاصی را برای نصب این آپدیت دریافت نمی‌کنند و اگر دارای گوشی ذن‌فون 9 هستید؛ باید به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و وضعیت انتشار آن را برای خود چک کنید. این آپدیت با شماره بیلد WW_33.804.2060.65 منتشر شده و پچ امنیتی ماه دسامبر ۲۰۲۲ را نیز به همراه دارد.

 

تغییرات صورت گرفته در این نسخه از نظر رابط کاربری، چندان محسوس نیستند و ظاهر رابط کاربری ایسوس ZenUI شباهت زیادی به اندروید خام دارد؛ البته باید گفت که ایسوس برخی ویژگی‌های انحصاری خود را نیز در این رابط کاربری قرار داده است.

لیست تغییرات این آپدیت بسیار گسترده بوده و موارد بسیاری را از جمله ویژگی‌های جدید اندروید 13، بهبود‌های امنیتی و رفع باگ‌ها را شامل می‌شود. همچنین پس از نصب این آپدیت، کاربران یک دمو از ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید 13 را نیز مشاهده می‌کنند؛ البته به نظر می‌رسد که این دمو توسط گوگل ساخته شده و ایسوس نقشی در آن نداشته است.

 

در این دمو، شاهد سیستم جدید تعیین دسترسی برای اعلان‌ها، کپی و پیست در دستگاه‌های متفاوت، امنیت بیشتر در زمینه دسترسی اپلیکیشن‌ها به محتوای گوشی، یک مدیا پلیر جدید با طراحی جذاب و همچنین امکان استفاده از زبان‌های متفاوت برای اپلکیشن‌ها گوناگون هستیم.

گوشی‌های بعدی ایسوس که در صف دریافت این آپدیت هستند؛ شامل ایسوس ذن‌فون 8 و ذن‌فون 8 فلیپ می‌شوند. آپدیت اندروید 13 قرار است تا در ماه آینده برای گوشی‌های ذکر شده منتشر شود.

image

 

درباره انتشار آپدیت اندروید 13 برای این گوشی چه می‌اندیشید؟ آیا از کاربران گوشی‌های ایسوس هستید و از آنها رضایت دارید یا محصولات برند‌های شناخته شده‌تری در زمینه گوشی‌های هوشمند را ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)