خانهاخبار
«ایلان ماسک» به احتمال تولید یک گوشی هوشمند توسط تسلا اشاره کرد

«ایلان ماسک» به احتمال تولید یک گوشی هوشمند توسط تسلا اشاره کرد

آقای «ایلان ماسک» که اخیرا شبکه اجتماعی توییتر را به مالکیت خود در آورده است؛ از احتمال تولید یک گوشی هوشمند توسط شرکت تسلا می‌گوید.
۱۴۰۱/۹/۵

اوضاع «ایلان ماسک» پس از خرید شبکه اجتماعی توییتر، چندان جالب نبوده و تصمیم‌های چالش برانگیز وی مانند اخراج تمامی مدیران کلیدی توییتر، تعدیل نیرو‌ها و تغییرات در سیستم کاربران تایید شده؛ موجب کاهش اعتماد اکثر افراد به وی در زمینه مدیریت این شبکه اجتماعی محبوب شده است.

image

 

چندی پیش، آقای «جان لِجیر» که مدیر عامل پیشین اپراتور تی-موبایل در آمریکا بود؛ علاقه خود به کار در توییتر به عنوان مدیر عامل را ابراز کرد. آقای «لجیر» کارنامه درخشانی داشته و موفق شد تا تی-موبایل را از مقام چهارمین اپراتور بزرگ در آمریکا به مقام دوم برساند؛ اما «ایلان ماسک» حتی تمایلی به ملاقات حضوری با وی نداشت و درخواست او را بلافاصله رد کرد.

اکنون نیز آقای «ماسک» توییتی را منتشر کرده و در آن می‌گوید که اگر اپل و گوگل قصد حذف توییتر از استور‌های خود را داشته باشند؛ وی یک گوشی جدید با سیستم عاملی متفاوت را تولید می‌کند. این توییت، در پاسخ یکی از خبرنگاران جمهوری خواه به نام «لیز ویلر» منتشر شده که در ابتدا این بحث را مطرح کرده بود.

image

 

خانم «ویلر» در توییت خود چنین می‌گوید:

«اگر اپل و گوگل توییتر را از اپ استور‌های خود حذف کنند؛ «ایلان ماسک» باید گوشی هوشمند خودش را تولید کند. نیمی از کشور به راحتی حاضرند تا گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های فضول خود را دور بیاندازند. قاعدتا برای «ماسک» که موشک‌هایی برای رفتن به مریخ می‌سازد؛ ساختن یک گوشی هوشمند کار دشواری نخواهد بود.»

 

آقای «ماسک» نیز به وی چنین پاسخ داده است:


«امیدوارم کار به اینجا نرسد، اما اگر گزینه دیگری وجود نداشته باشد؛ من یک گوشی متفاوت خواهم ساخت.»

البته، این نخستین باری نیست که یک میلیاردر رویاهایی جهت تولید گوشی‌ هوشمند را در سر می‌پروراند. «جف بزوس»، مدیر عامل آمازون نیز در ماه جولای سال ۲۰۱۴ گوشی آمازون فایر فون را روانه بازار کرد؛ اما این گوشی شکست فاجعه باری خورد و سرانجام تنها ۲۶٫۰۰۰ عدد از آن فروش رفت.

image

 

در حال حاضر، هیچ سندی مبنی بر اینکه اپل و گوگل قصد حذف توییتر از اپ استور‌های خود را داشته باشند وجود ندارد. البته بعید نیست که تصمیم‌های عجولانه آقای «ماسک» در زمینه سیاست‌های این شرکت، موجب حذف اپلیکیشن توییتر از این پلتفرم‌ها شود. با توجه به امکان نصب فایل اپلیکیشن‌ها به صورت مستقیم در سیستم عامل اندروید؛ حتی در این صورت نیز توییتر کاربران زیادی را از دست نخواهد داد. کاربران iOS نیز در صورت وقوع چنین رویدادی می‌توانند از نسخه وب توییتر استفاده کنند.

اگر صحبت‌های «ایلان ماسک» در زمینه تولید یک گوشی هوشمند جدی باشند؛ او باید یک بخش موبایل را در شرکت تسلا تاسیس کند که پروسه‌ای بسیار زمان‌بر است. با توجه به کاهش ارزش سهام اخیر تسلا به میزان ۵۴ درصد، احتمالا سهامداران این شرکت چندان از پروژه‌های بلندپروازانه آقای «ماسک» استقبال نخواهند کرد. همچنین لازم به ذکر است که توییتر ارتباطی با تسلا نداشته و از دارایی‌های شخصی «ایلان ماسک» محسوب می‌شود؛ بنابراین احتمال استفاده از منابع تسلا برای رشد توییتر، خیلی بعید به نظر می‌رسد.

image

 

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ توییتر همچنان بدون مشکل بر روی اپ استور و گوگل پلی قابل دسترس بوده و احتمالا به همین وضع نیز باقی خواهد ماند. اگر آقای «ماسک» واقعا قصد تولید یک گوشی هوشمند را داشته باشد؛ به سال‌ها برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه برای این کار نیاز خواهد داشت، زیرا رقابت یک محصول جدید با iOS و اندروید در این دوران، غیر ممکن به نظر می‌رسد.

شما درباره این امر چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، آیا ممکن است در سال‌های آینده شاهد عرضه گوشی تسلا با سیستم عامل اختصاصی این شرکت به بازار باشیم؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)