خانهاخبار
مشخصات لو رفته از مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰، بهبودهای جزئی نسبت به ۸۱۰۰ را نشان می‌دهند

مشخصات لو رفته از مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰، بهبودهای جزئی نسبت به ۸۱۰۰ را نشان می‌دهند

گوشی‌های آینده شیائومی و ردمی قرار است با این چیپست همراه باشند که عملکرد بدی حداقل در AnTuTu از خود نشان نداده‌اند.
۱۴۰۱/۹/۲

چیپست جدید مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰ هنوز رسما معرفی نشده اما می‌دانیم که این چیپست قرار است در گوشی‌های آینده سری ردمی شیائومی و همچنین گوشی iQOO 7 SE استفاده شود. حالا امروز به لطف یک لو دهنده، از اطلاعات سخت‌افزاری این چیپست مطلع شدیم که نشان می‌دهند این پردازنده قرار نیست خیلی قوی‌تر از نسل قبلی یعنی دیمنسیتی ۸۱۰۰ باشد.

دیمنسیتی ۸۲۰۰ هم قرار از از همان چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 استفاده کنند اما چینش آن‌ها و البته سرعت پردازشی آن‌ها متفاوت از ۸۱۰۰ خواهد بود. برای مثال هسته‌های A78 قرار است در دو خوشه تقسیم شود که یکی سرعت پردازشی ۳٫۱ گیگاهرتزی خواهد داشت و سه هسته دیگر، سرعت پردازشی ۳ گیگاهرتز. چهار هسته A55 نیز که هسته‌های کم مصرف خواهند بود، همگی با سرعت پردازشی ۲ گیگاهرتز انجام وظیفه خواهند کرد.

image

برای مقایسه باید بگوییم که هسته‌های A78 در دیمنسیتی ۸۱۰۰ با سرعت ۲٫۸۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کردند و این تفاوت نشان می‌دهد که چیپست جدید از نظر سرعت پردازشی میزان کمی بهبود داشته است. جدا از این موارد، در بخش گرافیک شاهد تغییر خاصی نیستیم. پردازشگر گرافیکی Mali-G610 MC6 که در دیمنسیتی ۸۱۰۰ بود، در نسل جدید هم حاضر خواهد بود. در نهایت با همه این موارد، فرد لو دهنده گفته است که بنچمارک این پردازنده در اپلیکیشن AnTuTu از رقم ۹۰۰٫۰۰۰ فراتر می‌رود. برای اینکه بدانید چقدر این امتیاز زیاد است، باید بگوییم که طبق جدول انتوتو، امتیاز گلکسی اس ۲۲ با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل یک، کمی کمتر از ۹۰۰٫۰۰۰ است.

در بخش پایانی اطلاعات لو داده شده، گفته شده که قیمت گوشی‌های شیائومی ردمی و آیکو که با این پردازنده همراه می‌شوند، احتمالا حول ۲۸۰ دلار خواهد بود که برای گوشی‌های میان‌رده معقول به حساب می‌آید. شما در مورد این چیپست و به طور کل پردازنده‌های مدیاتک چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما آیا روزی مدیاتک می‌تواند بازارهای مختلف را از چنگ کوالکام بیرون بیاورد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)