خانهاخبار
TSMC تراشه‌های ۳ نانومتری خود را در خاک آمریکا تولید خواهد کرد

TSMC تراشه‌های ۳ نانومتری خود را در خاک آمریکا تولید خواهد کرد

شرکت TSMC به طور رسمی تایید کرد که تراشه‌های ۳ نانومتری خود را در کارخانه جدید خود واقع در آریزونای آمریکا تولید خواهد کرد؛ تراشه‌هایی که قرار است در انواع محصولات اپل نظیر آیفون، مک و آیپد استفاده شود.
۱۴۰۱/۹/۱

موریس چانگ بنیانگذار شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) تایید کرد که شرکت او در حال توسعه سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری جدید در یک کارخانه جدید در فونیکس ایالت آریزونا آمریکا است. این کارخانه بر روی تراشه‌های ۳ نانومتری تمرکز خواهد کرد و در نزدیکی مجتمع ویفر فاب فونیکس قرار خواهد گرفت که در حال حاضر طراحی‌های تراشه‌های ۵ نانومتری را ارایه می‌دهد. انتظار می‌رود TSMC مراسم «tool-in» کارخانه جدید خود را در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) برگزار کند.

image

 

از مدتی قبل شایعه شده است که شرکت TSMC تراشه‌های ۳ نانومتری خود را بر اساس فرآیند N3 برای چیپست‌های نسل بعدی آیفون اپل و تراشه‌های سیلیکونی اپل برای کامپیوترهای مک و آیپد عرضه کند؛ بنابراین انتظار می‌رود فهرست مشتریان بالقوه این تراشه‌ها با گذشت زمان افزایش یابد.

کارخانه‌های اصلی TSMC در خواستگاه این شرکت یعنی کشور تایوان واقع شده‌اند، اگرچه این شرکت تلاش‌های خود را در آمریکا با کارخانه‌هایی در کاماس، واشنگتن و فونیکس و همچنین مراکز طراحی در آستین تگزاس و سن خوزه کالیفرنیا گسترش داده است. بر اساس برآوردها این شرکت تا ۷۰ درصد از تمام تولیدات چیپست را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است که رقم فوق‌العاده‌ای است و باید دید پیشتازی آن با وجود پیشرفت رقبایش نظیر مدیاتک تا کجا ادامه خواهد یافت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)