خانهاخبار
تبلیغات به قسمت جستجوی فروشگاه پلی استور اضافه خواهد شد

تبلیغات به قسمت جستجوی فروشگاه پلی استور اضافه خواهد شد

گوگل به عنوان بزرگترین سرویس تبلیغاتی، جایی از اپلیکیشن پلی استور را پیدا کرده که تبلیغات نداشت و حالا قرار است به آن تبلیغات را هم اضافه کند.
۱۴۰۱/۸/۲۴

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی این روزها درآمد زیادی از بخش تبلیغات به جیب می‌زنند و گوگل نیز از این قضیه مستثنی نیست. تبلیغات درون برنامه‌ای این روزها به یک حالت استاندارد تبدیل شده است و بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه نرم‌افزار از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. البته در حالی که این گزینه بیشتر برای اپلیکیشن‌های سوم شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در آینده نزدیک پلی استور گوگل هم از تبلیغات درون برنامه‌ای در قسمت سرچ خود استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارشی جدید، گوگل در حال تست اضافه کردن تبلیغات به قسمت جستجوی Play Store است. در حالت فعلی زمانی که به این بخش مراجعه می‌کنید و روی کادر جستجو ضربه می‌زنید، کیبورد سیستم عامل بالا آمده و ۴ جستجوی اخیر شما نیز به نمایش گذاشته می‌شود. اما متخصصان 9to5Google گزارش داده‌اند که در نسخه ۳۳.۰.۱۷-۲۱ پلی استور سه اپلیکیشنی که آن‌ها تا به حال در موردشان جستجو نکرده‌اند، نشان داده شده است.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هر سه گزینه نمایش داده شده از قسمت بازی‌ها بوده که با عناوین Summoners War: Chronivles، Call of Duty Mobile Season 10 و Fishdom Solitaire به همراه آیکون‌های آن‌ها همراه است.

image

تصویر قبل و بعد از اعمال تغییرات پلی استور

هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن‌ها از طریق پرداخت هزینه به عنوان تبلیغات نمایش داده می‌شوند، یا تنها حالت پیشنهادی خواهند داشت. نکته جالب ماجرا این جاست که اپلیکیشن‌های نمایش داده شده در تب Games در بخش Suggested for you به عنوان پیشنهادهای تبلیغاتی نشان داده نمی‌شوند.

آخرین آپدیت پلی استور در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) که تا پایان ماه نوامبر عرضه می‌شود، با این ویژگی همراه خواهد بود و باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل چه زمانی را برای ارائه نسخه عمومی آن در نظر گرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)