خانهاخبار
نگاهی به تمامی شایعات در مورد آیفون SE نسل چهارم

نگاهی به تمامی شایعات در مورد آیفون SE نسل چهارم

در حالی که انتظار می‌رود آیفون SE نسل چهارم در کوتاه مدت عرضه نشود، اطلاعات به بیرون درز شده و شایعات زیادی در مورد این محصول وجود دارد که اکثر آنها حاکی از تفاوت‌های زیاد این مدل با نسل‌های قبلی هستند که بسیار هم جذاب به نظر می‌رسند.
۱۴۰۱/۸/۲۴

اپل در حال توسعه یک نسخه به روز شده از آیفون SE ارزان قیمت است و انتظار می‌رود که این دستگاه جدید تغییرات عمده‌ای را نسبت به نسل‌های قبلی تجربه کند. قبل از هرچیز باید بگوییم که تا پیش از سال ۲۰۲۴ منتظر آیفون SE جدید نباشید، اما طبق معمول با توجه به اطلاعات بیرون درز کرده و گفته‌های تحلیل‌گران، شایعات پیرامون این محصول روز به روز بیشتر می‌شوند و ما در این مقاله تمامی شایعاتی را که تا امروز در مورد آیفون SE نسل بعدی وجود دارند گردآوری کرده‌ایم.

طراحی

نسل سوم آیفون SE فعلی کوچکترین دستگاه اپل است که از آیفون ۸ الگوبرداری شده است. اندازه صفحه نمایش آن ۴٫۷ اینچ است و تنها آیفونی است که دارای حاشیه‌های ضخیم و دکمه هوم به همراه تاچ آیدی است.

به نظر می‌رسد اولین چیزی قرار است تغییر کند، همین دکمه هوم و تاچ آیدی است؛ شایعات حاکی از آن هستند که اپل طراحی جدیدی را در نظر گرفته است و نسل چهارم آیفون SE از طراحی تمام صفحه بهره خواهد برد که موجب می‌شود اپل دکمه هوم را حذف کند و به روش احراز هویت دیگری روی آورد.

image

 

جان پراسر، افشاگر معروف، اظهار کرده که آیفون SE نسل بعدی می‌تواند شبیه به آیفون XR سال ۲۰۱۸ باشد، دستگاهی که دارای لبه‌های گرد است تا ظاهر مربعی آیفون‌های جدید همچنان محفوظ بماند. چیزی که این پیش‌بینی را قابل باورتر می‌کند این است که نسخه‌های قبلی آیفون‌های SE همگی از آیفون‌های پیشین الگوبرداری شده‌اند، موضوعی که هزینه‌های اپل را برای طراحی مجدد و مسایل مهندسی بسیار پایین می‌آورد.

آیفون SE اصلی مبتنی بر آيفون 5s بود، در حالی که نسخه‌های دوم و سوم شبیه به آیفون ۸ هستند. بنابراین اپل می‌تواند به منظور مدرن‌تر کردن ظاهر این محصول، آیفون SE نسل بعدی را با الهام از آیفون XR معرفی و عرضه کند.

سایز صفحه نمایش

آیفون XR دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی بود و شایعات متعدد نشان می‌دهند که اپل نمایشگر ۵٫۷ تا ۶٫۱ اینچی را برای این دستگاه در نظر گرفته است.

جان پراسر و مینگ چی کو تحلیلگر معتبر اپل، هردو معتقدند که اپل از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی استفاده خواهد کرد، در حالی که تحلیلگر صنعت نمایشگر، راس یانگ، معتقد است که اپل همچنان هر دو اندازه صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی و ۶٫۱ اینچی را برای این محصول در نظر دارد و تصمیم قطعی در این خصوص نگرفته است. یانگ گفته که اپل هنوز برنامه‌های خود را برای اندازه صفحه نمایش آیفون SE نسل چهارم نهایی نکرده است.

نوع صفحه نمایش

آیفون SE نسل فعلی تنها آيفونی است که دارای صفحه نمایش LCD است و سایر آیفون‌های اپل به نمایشگر اولد مجهز هستند. اپل از تمام فن‌آوری‌های اولد موجود برای پرچم‌داران خود از زمان آیفون ۱۲ تاکنون استفاده کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل از فن‌آوری LCD برای آيفون SE نسل بعدی استفاده خواهد کرد یا از نمایشگر اولد و راس یانگ می‌گوید که هردو احتمال وجود دارد. اپل نمایشگرهای ۶٫۱ اینچی اولد را از دو تامین کننده و همچنین نمایشگرهای LCD با اندازه ۵٫۷ و ۶٫۱ اینچی هم در نظر گرفته است و فعلا تصمیمی قطعی در این خصوص وجود ندارد. نباید فراموش کرد که آیفون SE بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر آیفون‌ها است و ممکن است هزینه‌های تامین پنل اولد باعث شود تا اپل باز هم از نمایشگر LCD استفاده کند؛ اما قیمت‌های پنل اولد ممکن است پس از سال‌ها به قدری کاهش یافته باشد که اپل را برای استفاده از آن در آیفون SE مجاب کند.

بریدگی نمایشگر (ناچ)

با طراحی تمام صفحه، انتظار می‌رود اپل یک بریدگی را برای آیفون SE نسل بعدی در نظر بگیرد، این دقیقا طرحی خواهد بود که اپل از سال ۲۰۱۷ به بعد برای پرچم‌داران خود استفاده کرده بود.

image

 

صفحه نمایش دارای ناچ به اپل امکان می‌دهد تا مکانی را برای قرار دادن دوربین جلو داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست که آیفون SE با توجه به هزینه سخت افزار فیس آیدی و سیستم دوربین TrueDepth از این موارد بهره ببرد یا خیر.

تا زمانی که آیفون SE  نسل جدید عرضه شود، خط تولید گوشی‌های پرچم‌دار آیفون قرار است به طور کامل به داینامیک آیلند مجهز شوند، بنابراین طراحی ناچ قدیمی‌تر در آيفون SE چندان هم غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

تاچ آیدی یا فیس آیدی؟

اپل در حال کنار گذاشتن تاچ آیدی است و آیفون SE جدید آخرین آیفون به همراه تاچ آیدی است که همچنان در حال تولید است. از آنجایی که فیس آیدی از سال ۲۰۱۷ وجود داشته است، اپل می‌تواند از آن برای نسل بعدی آیفون SE استفاده کند.

image

 

اطلاعات به دست آمده از «MyDrivers» و تحلیلگر معروف اپل مینگ چی کو، نشان می‌دهد که آيفون SE نسل بعد می‌تواند دارای یک دکمه پاور باشد که تاچ آیدی در آن تعبیه شده است، چیزی شبیه به آیپد اقتصادی امسال، آیپد ایر و آیپد مینی. این فن‌آوری هنوز برای آیفون استفاده نشده است، اما دکمه پاور دارای تاچ آیدی می‌تواند هزینه‌های تولید را برای اپل پایین نگه دارد و همچنین آیفون SE را از آیفون‌های پرچم‌دار متمایز کند.

تراشه سری A اپل

آیفون SE فعلی به همان تراشه A15 مجهز شده است که در مدل‌های آیفون ۱۳ وجود داشت، بنابراین آیفون SE می‌تواند یک تراشه نسل قبلی را در هنگام عرضه  در خود جای دهد.

image

 

از آنجایی که آیفون SE نسل بعد قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود، در همان سال ما تولید آیفون ۱۶ را داریم و آیفون SE احتمالا از تراشه‌هایی استفاده کند که در سری آیفون ۱۵ به کار گرفته شده است. انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ از A16 در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو استفاده کنند، بنابراین می‌توان گفت که آیفون SE نسل چهارم از تراشه A16 استفاده خواهد کرد.

شبکه 5G

آیفون SE فعلی به فن‌آوری 5G مجهز شده است، پس می‌توان گفت که نسخه بعدی این گوشی نه تنها از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد، بلکه برای این منظور از یک تراشه 5G ارتقا یافته با پشتیبانی از باندهای بیشتری در آن استفاده خواهد شد.

تاریخ عرضه

شایعات حاکی از آن هستند که آیفون SE نسل چهارم در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و اپل برای این محصول هیچ بروزرسانی را در سال ۲۰۲۳ در نظر نگرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)