خانهاخبار
زمان رونمایی تراشه دایمنسیتی 9200 مشخص شد

زمان رونمایی تراشه دایمنسیتی 9200 مشخص شد

تراشه پرچمدار جدید مدیاتک علاوه بر قدرت پردازشی بالا مصرف انرژی بسیار کمی نیز دارد.
۱۴۰۱/۸/۱۰

شرکت مدیاتک که یکی از برندهای اصلی و برجسته حوزه فناوری تراشه محسوب می‌شود امروز به طور رسمی زمان رونمایی از جدیدترین سخت‌افزار پرچمدار خود موسوم به تراشه دایمنسیتی 9200 را اعلام کرد. در این راستا، این تراشه قدرتمند در تاریخ 8 نوامبر مصادف با 17 آبان معرفی خواهد شد.

پوستری که این شرکت تراشه‌سازی به اشتراک گذاشته است نشان می‌دهد تراشه دایمنسیتی 9200 با تمرکز بر قدرت پردازشی بسیار بالا توسعه داده شده است و در عین حال مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای نیز دارد. به علاوه، انتظار می‌رود تراشه پرچمدار مدیاتک در کاربری گیمینگ نیز بتواند عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد.

image

براساس شایعات پیشین، تراشه دایمنسیتی 9200 بر پایه فرایند 4 نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد و از همان هسته‌های کورتکس A710 و کورتکس A510 نسل قبلی بهره خواهد برد. همچنین نمونه اولیه این تراشه از ساختار سه خوشه‌ای شامل یک هسته قدرتمند کورتکس X3 با فرکانس 3.05 گیگاهرتز همراه با هسته‌های پردازشی 2.85 گیگاهرتزی و هسته‌های کم مصرف 2.0 گیگاهرتزی برخوردار بوده است.

image

شایان ذکر است اخیرا تراشه دایمنسیتی 9200 به طور غیر رسمی در لیست بنچمارک آنتوتو دیده شده بود و نتایج آزمون‌های بخش‌های مختلف آن مشخص شد. طبق لیست آنتوتو، تراشه دایمنسیتی 9200 امتیاز کلی 1226102 را کسب کرده است و موفق شده است تا تمام تراشه‌های نسل فعلی موجود در گوشی‌های لیست آنتوتو را شکست دهد. البته باید اشاره کرد که پردازنده مرکزی تراشه دایمنسیتی 9200 پیشرفت چندانی نداشته است ولی از آن سو، پردازنده گرافیکی این تراشه بهبود بسیار خوبی داشته است.

در بنچمارک‌های گرافیکی GFX که شامل دو آزمون Manhattan 3.0 و Manhattan 3.1 می‌شود، تراشه دایمنسیتی 9200 به ترتیب امتیازهای 328 فریم بر ثانیه و 228 فریم بر ثانیه را کسب کرده است. برای مقایسه بهتر، تراشه A16 بایونیک اپل در آزمون‌های مشابه امتیاز 280 فریم بر ثانیه و 200 فریم بر ثانیه را به خود اختصاص داده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۸/۱۰
اگر شیائومی این تراشه را به‌کار بگیره، بدین‌ترتیب یك‌ شُسْتِمانی اساسی به سامسونگ و اگزینوس‌هاش داده