خانهاخبار
پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو تنها از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو تنها از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، فاقد قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی هستند.
۱۴۰۱/۸/۷

تمامی گوشی‌های اندرویدی که از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند، همچنان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های قدیمی ۳۲ بیتی را نیز به همراه دارند. اما شرکت گوگل، در امروز تایید کرده که پرچمداران جدید خود یعنی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، تنها از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند.

image

 

به گفته گوگل، عدم پشتیبانی این گوشی‌ها از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی بی دلیل نبوده و عملکرد آنها را به طور محسوسی بهبود می‌بخشد. این امر، موجب کاهش مصرف رم شده و سرعت و امنیت گوشی را بهبود می‌بخشد. گوگل انتظار دارد که در آینده نزدیک، شاهد حذف پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی در گوشی‌های بیشتری باشیم. اینطور که به نظر می‌رسد؛ گوگل عقیده دارد که اکوسیستم اندروید برای پشت سر گذاشتن اینگونه اپلیکیشن‌ها آماده است.

گوگل می‌گوید که اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی، به دلیل امکان دسترسی به منابع سیستمی بیشتر، سرعت بالاتری دارند. این شرکت همچنین ادعا کرده که عملکرد پردازنده‌های مدرن با حذف پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی، به میزان ۲۵ درصد بهبود می‌یابد. این امر، موجب این شده که ۱۵۰ مگابایت رم رزرو شده برای اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی نیز آزاد شود و در اختیار سیستم قرار گیرد.

گوگل توسعه دهندگان را تشویق کرده که اپلیکیشن‌های خود را به ساختار ۶۴ بیتی تغییر داده و آنها را تنها برای دستگاه‌های ۶۴ بیتی منتشر کنند. این شرکت همچنین ابزار‌هایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا مشکلات خود با این سیستم جدید را برطرف کنند.

image

 

به ادعای گوگل، سیستم‌هایی چون اندروید تی وی، اندروید گو و اندروید ور همچنان از ساختار ۳۲ بیتی استفاده کرده و از این اپلیکیشن‌ها پشتیبانی خواهند کرد. شما درباره این امر چه می‌اندیشید؟ آیا حذف پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی، تاثیر محسوسی در عملکرد گوشی‌های اندرویدی خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)