خانهاخبار
با تمامی ویژگی‌های جدید iOS 16.1 آشنا شوید

با تمامی ویژگی‌های جدید iOS 16.1 آشنا شوید

iOS 16.1 به زودی برای آیفون‌های واجد شرایط عرضه می شود، اما قابلیت‌های موجود در این نسخه چیست؟ این سوالی است که ما در این مطلب به آن پاسخ داده‌ایم.
۱۴۰۱/۷/۲۹

اپل قرار است که به زودی iOS 16.1 را منتشر کند؛ یادداشت‌های اپل در مورد ویژگی‌های این نسخه تایید می‌کند که iOS 16.1 کتابخانه مشترک عکس‌های آیکلود (iCloud Shared Photo Library)، امکان اشتراک گذاری کلیدها در برنامه کیف پول از طریق برنامه‌هایی مانند پیام‌ها و واتس اپ، و گزینه حساب پس انداز جدید در اپل کارت را فعال می‌کند.

کتابخانه مشترک عکس‌های آیکلود، اشتراک گذاری عکس‌ها را با اعضای خانواده یا دوستانتان در برنامه Photos برای شما آسان‌تر می‌کند. این ویژگی به شما و حداکثر پنج نفر دیگر اجازه می‌دهد تا عکس‌ها را در یک کتابخانه مشترک که از طریق آیکلود قابل دسترسی است، اضافه، ویرایش یا حذف کنید.

هفته گذشته اپل اعلام کرد که کاربران اپل کارت می‌توانند یک حساب پس از انداز جدید «پربازده» متعلق به شرکت گلدمن ساکس باز کنند و پاداش‌های نقدی روزانه خود را بدون الزاماتی مانند کارمزد، حداقل سپره و حداقل موجودی به طور خودکار به آن واریز کنند. کاربران می‌توانند این حساب پس انداز را به راحتی در برنامه Wallet مدیریت کنند.

iOS 16.1 همچنین دارای پشتیبانی از فعالیت‌های زنده (Live Activities) در برنامه‌های شخص ثالث، گزینه شارژ انرژی پاک در آمریکا، پشتیبانی از لوازم جانبی Matter در برنامه هوم، استفاده از تمرینات سرویس اپل +Fitness بدون نیاز به اپل واچ، قابلیت‌های بیشتر داینامیک آیلند، رفع اشکال برنامه Messages، و استفاده از VPN به همراه کارپلی و موارد دیگر است.

image

 

لیست کامل موارد ارتقا یافته در iOS 16.1 طبق یادداشت خود اپل به شرح زیر است:

این بروزرسانی کتابخانه عکس لشتراک گذاری شده آیکلود را معرفی می‌کند که به روز نگه داشتن عکس‌های خانوادگی شما را آسان‌تر می‌کند. این نسخه همچنین پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث را در فعالیت‌های زنده، پشتیبانی از سرویس اپل +Fitness در آیفون، حتی بدون اپل واچ، اضافه می‌کند که در شرح کامل آن را می‌توانید داشته باشید.

کتابخانه عکس‌های به اشتراک گذاری شده آیکلود

  • کتابخانه مجزا برای به اشتراک گذاری یکپارچه عکس‌ها و فیلم‌ها با حداکثر ۵ نفر دیگر
  • قوانین راه اندازی به شما امکان می‌دهد به راحتی عکس‌های گذشته را بر اساس تاریخ شروع یا افراد موجود در عکس‌ها هنگام راه اندازی یا پیوستن به یک کتابخانه به اشتراک بگذارید
  • فیلترهای کتابخانه برای جابجایی سریع بین عکس‌های قابل مشاهده مشترک، کتابخانه شخصی شما و یا هردو کتابخانه باهم
  • ویرایش‌ها و تغییرات جدید به همه اجازه می‌دهد تا عکس‌ها را اضافه، ویرایش، لایک، حذف و یا ایجاد کامنت برای عکس کنید
  • گزینه اشتراک گذاری در دوربین به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی را که می‌گیرید به طور مسقیم به کتابخانه مشترک ارسال کنید یا تنظیمی را فعال کنید تا وقتی که سایر اعضا در نزدیکی دستگاه با استفاده از بلوتوث شناسایی شدند، به طور خودکار به اشتراک گذاشته شود

فعالیت‌های زنده

  • فعالیت‌های زنده حالا در برنامه‌های شخص ثالث در داینامیک آیلند و روی صفحه قفل برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در دسترس هستند.

سرویس اپل +Fitness

  • استفاده از سرویس اپل +Fitness اکنون حتی بدون داشتن اپل واچ نیز در آیفون پشتیبانی می‌شود.

برنامه کیف پول

  • اشتراک گذاری کلید به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان مانند Messages و واتس اپ به طور ایمن ماشین، اتاق هتل و سایر کلیدها را در کیف پول (Wallet) به اشتراک بگذارید.
  • حساب پس انداز به مشتریان اپل کارت این اجازه را می‌دهد که نقدینگی روزانه خود را با سپرده گذاری در یک حساب پس انداز با بازدهی بالا افزایش دهند.

برنامه هوم

  • در برنامه Home از استاندارد جدید Matter که استاندارد جدید اتصال خانه هوشمند است و طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی خانه هوشمند را قادر می‌سازد تا با هم در سراسر این اکوسیستم کار کنند، پشتیبانی می‌کند.

شارژ انرژی پاک

  • قابلیت شارژ انرژی پاک تنظیمات جدیدی است که می‌تواند با شارژ انتخابی در صورت وجود برق با انتشار کربن کمتر، تاثیر شما را در انتشار کربن در کره زمین، کاهش دهد.

برنامه کتاب‌ها

  • با شروع خواندن یک کتاب، کنترل‌های خواننده به طور خودکار پنهان می‌شوند.

این بروزرسانی همچنین شامل رفع اشکال‌های زیر برای آیفون شما می شود:

  • مکالمات حذف شده ممکن است در لیست مکالمات در پیام‌ها ظاهر شوند.
  • محتوای داینامیک آیلند هنگام استفاده از قابلیت Reachability در دسترس نیست.
  • ممکن است کارپلی هنگام استفاده از یک برنامه VPN متصل نشود.

لازم به ذکر است که انتظار می‌رود iOS 16.1 در روز دوشنبه ۲۴ اکتبر (۲ آبان) در کنار iPadOS 16.1 و macOS Ventura منتشر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

بهزاد

۱۴۰۱/۹/۱۹
سلام بعد از آپدیت امکانات دوربین مثل برداشتن متن از روی عکس رفته و تو نت هم کار نمی کنه لطفا راهنمایی کنید؟

Pendar_M

۱۴۰۱/۸/۵
سلام دوست عزیز،
وارد بخش Settings گوشی بشید؛ بخش Privacy & Security رو باز کنید. در تب Security که در انتهای صفحه قرار گرفته، گزینه Developer Mode رو فعال کنید. گوشی ریبوت می‌شه و بعد می‌تونید به برنامه‌ها دسترسی داشته باشید.

Fahim

۱۴۰۱/۸/۵
من الان گوشیمو به ۱۶.۱ اپدیت کردم ولی برنامه های ایرانیم باز نمیشه و میکه is no longer available و توی setting هم گزینه developer mode هم نیست که فعال کنم و برنامه هام باز بشه . باید چیکار کنم؟?