خانهاخبار
مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 7 نسل دو لو رفت

مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 7 نسل دو لو رفت

نسل جدید تراشه میان‌رده پرمیوم کوالکام احتمالا مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت.
۱۴۰۱/۷/۱۶

تا به امروز، تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک در گوشی‌های مختلفی به کار رفته است و موفق شده است که به جایگزین موفق سری اسنپدراگون 700 بدل شود. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد کوالکام در حال توسعه و ساخت نسل جدید این تراشه با شناسه مدل SM7475 است که البته هنوز جایگاه آن در خانواده تراشه‌های اسنپدراگون مشخص نیست.

طبق این گزارش، این تراشه جدید احتمالا یا با نام اسنپدراگون 7 نسل دو و یا به اسم اسنپدراگون 7 پلاس نسل یک روانه بازار خواهد شد. پردازنده مرکزی تراشه اسنپدراگون 7 نسل دو از طراحی سه خوشه‌ای با یک هسته قدرتمند، سه هسته پردازشی و چهار هسته کم مصرف بهره خواهد برد. در این راستا، فرکانس هسته قدرتمند این تراشه برابر با 2.4 گیگاهرتز خواهد بود در حالی که هسته‌های پردازشی و کم مصرف به ترتیب با فرکانس‌های 2.36 و 1.8 گیگاهرتز به فعالیت خواهند پرداخت.

image

شایان ذکر است که فرکانس‌ هسته‌های اسنپدراگون 7 نسل دو احتمالا مشابه نسل قبلی است و تفاوتی با تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک نخواهد داشت. البته انتظار می‌رود طراحی هسته‌های تراشه جدید کوالکام به روز شود. در نتیجه، امکان دارد تراشه اسنپدراگون 7 نسل برای هسته‌های پردازشی و قدرتمند خود از کورتکس A715 برخوردار شود و از آن سو هسته کم مصرف نیز از کورتکس A510 بهره ببرد. برای مقایسه، تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک به کورتکس A710 برای هسته‌های پردازشی و قدرتمند و کورتکس A510 برای هسته کم مصرف مجهز است.

عملکرد هسته‌های کورتکس A510 و A715

اگر تراشه اسنپدراگون 7 نسل دو به این هسته‌های جدید مجهز شود، می‌توان انتظار بهبود نسبی عملکرد ولی بهبود مصرف انرژی بهینه را داشت. هسته کورتکس A715 در مقایسه با کورتکس A710 تا حدود 5 درصد سریع‌تر و 20 درصد بهینه‌تر است. از آن سو، مصرف انرژی هسته کورتکس A510 نیز تا حدود 5 درصد کمتر خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که رویداد معرفی نسل جدید تراشه‌های کوالکام موسوم به Snapdragon Summit تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد و در طی این رویداد تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو رونمایی خواهد شد. البته احتمالا تراشه اسنپدراگون 7 نسل دو در رویدادی جداگانه معرفی خواهد شد ولی انتظار می‌رود در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری از تراشه‌های کوالکام در دسترس قرار گیرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)