خانهاخبار
مایکروسافت اجازه غیر فعال کردن قابلیت Quick Resume کنسول‌های ایکس باکس را به کاربران خواهد داد

مایکروسافت اجازه غیر فعال کردن قابلیت Quick Resume کنسول‌های ایکس باکس را به کاربران خواهد داد

رئیس بخش ایکس باکس یا همان آقای «فیل اسپنسر»، به تازگی اعلام کرده که در حال بررسی امکان غیر فعال کردن قابلیت Quick Resume ایکس باکس توسط کاربران است.
۱۴۰۱/۷/۱۴

اینطور که به نظر می‌آید؛ در آینده نزدیک می‌توانیم منتظر انتشار آپدیتی باشیم که امکان غیر فعال کردن قابلیت Quick Resume را به کاربران کنسول ایکس باکس خواهد داد. آقای «فیل اسپنسر» که رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت است؛ به تازگی در توییتر و در پاسخ به سوال یکی از کاربران، اعلام کرده که آنها امکان غیر فعال کردن قابلیت Quick Resume را مورد بررسی قرار می‌دهند.

image

 

این قابلیت که از ویژگی‌های انحصاری و جذاب کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس است؛ به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های متعددی را در پس زمینه به صورت باز نگه داشته و آنها را با سرعتی مثال زدنی اجرا کنند. مشکل اصلی Quick Resume، این است که به دلیل اینکه بازی‌ها را به حالت معلق و در رم دستگاه نگه می‌دارد؛ در بازی‌های آنلاین معمولا دچار مشکل خواهد شد.

در بازی‌های آنلاینی چون Fortnite، Battlefield 2042، Multiversus و سایر عناوین، کاربران عمدتا مجبور به بستن بازی و باز کردن دوباره آن می‌شوند؛ زیرا Quick Resume‌ موجب قطع ارتباط با سرور آنلاین بازی شده و مدت زیادی از وقت کاربر را تلف می‌کند. استودیوی 343 Industries نیز که توسعه دهنده فرنچایز انحصاری معروف ایکس باکس یا همان هیلو است؛ توصیه کرده که برای اجتناب از روبرویی با مشکلات در بازی Halo Infinite، کاربران از قابلیت Quick Resume استفاده نکنند.

image

 

مسلما، این امر فلسفه اصلی Quick Resume را که اجرای هر چه سریع‌تر بازی‌هاست؛ به طور منفی تحت تاثیر قرار داده و اینکه مایکروسافت در حال کار روی بهبود تجربه آن است؛ خبر دلگرم کننده‌ای محسوب می‌شود. البته، لازم به ذکر است که Quick Resume در بازی‌های تک نفره بسیار عالی عمل کرده و رسما به کاربر اجازه می‌دهد تا تمامی انیمیشن‌ها و منو‌های اولیه یک عنوان را پشت سر گذاشته و مستقیما وارد بازی شود.

یکی از آپدیت‌های ایکس باکس که در ماه مارس منتشر شد؛ عملکرد این ویژگی را بهبود بخشیده و موجب این شد تا کاربران بتوانند همواره دو بازی را به بخش Quick Resume پین کنند. کاربران می‌توانند تا با فشردن دکمه Menu کنترلر ایکس باکس روی صفحه یک بازی، گزینه Pin to Quick Resume را انتخاب کرده تا آن بازی را همیشه در پس زمینه خود داشته باشند.

image

 

درباره این حرکت از سوی مایکروسافت و قابلیت Quick Resume‌ که ویژگی منحصر به فردی بوده و مشابه آن در کنسول رقیب یا همان پلی استیشن 5 وجود ندارد؛ چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)