خانهاخبار
مک بوک پرو جدید اپل تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد

مک بوک پرو جدید اپل تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد

گزارشی جدید از دیجی تایمز نشان می‌دهد که به زودی باید شاهد دعوت نامه اپل برای رویداد مک‌های جدید این شرکت باشیم.
۱۴۰۱/۷/۳

به گزارش نشریه دیجی تایمز اپل قصد دارد مدل‌های جدید مک بو پرو را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ عرضه کند. این گزارش به مدل خاصی اشاره نکرده است اما به احتمال زیاد به نسل بعدی مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی اشاره دارد، زیرا مدل ۱۳ اینچی این سری از مک‌ها، پیش‌تر در اوایل سال جاری میلادی عرضه شده است.

درباره زمان‌بندی مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۵ اینچی و اینکه آیا آنها به تراشه‌های ۳ نانومتری مجهز می‌شوند یا اپل در آنها تراشه‌های ۵ نانومتری را به کار خواهد گرفت، اطلاعات خاصی منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که این نوت بوک‌ها اواخر امسال با همان تراشه‌های ۵ نانومتری عرضه شوند. انتظار می‌رود اپل رویدادی را در ماه اکتبر (مهر) برگزار کند که بر روی مک و آیپد تمرکز داشته باشد؛ بنابراین معرفی مک بوک پروهای جدید در این مراسم بسیار محتمل است.

image

 

در ماه آگوست (مرداد) مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داد که مدل های جدید مک بوک پرو با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max در حال توسعه و آزمایش توسط اپل هستند. به گفته مینگ چی کو هم، پس از اعمال یک بازطراحی بزرگ در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰)، به احتمال زیاد تا مدتی طولانی فقط شاهد ارتقای سخت افزاری در این دستگاه‌ها خواهیم بود.

جدیدترین طراحی مک بوک پرو رده بالا، شامل یک بدنه با لبه‌های تخت، یک بریدگی در وسط بالای صفحه نمایش، درگاه‌های احیا شده‌ای مانند مگ سیف و HDMI و موارد دیگر است. این مک بوک‌ها معمولا همانطور که گفته شد چندین نسل را بدون تغییر ظاهری و فقط با تغییراتی سخت افزاری طی می‌کنند.

با وجود اینکه تراشه‌های M2 Pro و M2 Max ممکن است با همان پروسه ۵ نانومتری تولید شوند، اما لازم به ذکر است که فرآیند تولید ۵ نانومتری آنها، نوع جدیدی از پروسه تولید ۵ نانومتری شرکت TSMC با نام «NP5» است، که منجر به بهبودهایی در عملکرد و بهره وری انرژی خواهد شد. با این حال در سال ۲۰۲۳ به احتمال زیاد تغییری اساسی در پروسه تولید تراشه‌های اپل ایجاد خواهد شد و این شرکت به پروسه تولید ۳ نانومتری برای تراشه‌های اختصاصی خود روی خواهد آورد.

به گفته دیجی تایمز با وجود کاهش در فروش لپ تاپ‌های مبتنی بر اینتل، اما مک بوک‌های اپل با تراشه‌های اختصاصی سری M این شرکت همچنان از ثبات در فروش بهره می‌برند. این گزارش اضافه کرده که عرضه مک بوک ایر جدیدی با تراشه M2 در جولای امسال (تیر) به همراه معرفی نسل جدید مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی در مهر ماه، باعث خواهد شد تا اپل به مدت پنج سال پی در پی افزایش فروش را در بخش مک خود داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)