خانهاخبار
کروم‌کست با گوگل تی وی HD به طور رسمی معرفی شد

کروم‌کست با گوگل تی وی HD به طور رسمی معرفی شد

شرکت گوگل به تازگی از نسخه مقرون به صرفه کروم‌کست رونمایی کرده که دارای رزولوشن فول اچ دی است و قیمت ۳۰ دلاری دارد.
۱۴۰۱/۷/۱

مدتی پیش، خبرهایی مبنی بر احتمال معرفی نسخه‌ای مقرون به صرفه از کروم‌کست توسط گوگل را شنیده بودیم. اکنون، گوگل به طور رسمی از کروم‌کست با گوگل تی وی HD رونمایی کرده که قیمت آن، تنها معادل ۳۰ دلار است. این دستگاه، جانشین کروم‌کست معمولی محسوب شده که در سال ۲۰۱۸ و با قیمت ۳۵ دلار به بازار آمد.

image

 

این دستگاه همانطور که از نامش پیداست؛ دارای رزولوشن HD یا همان 1080p بوده و بر خلاف نسخه اصلی کروم‌کست با گوگل تی وی که قیمت ۵۰ دلار را دارد، خبری از خروجی 4K در آن نیست. خوشبختانه، پشتیبانی از HDR حذف نشده و در این نسل از کروم‌کست نیز دیده می‌شود؛ البته باید در نظر گرفت که تلویزیون‌های فول اچ دی معمولا از HDR پشتیبانی نمی‌کنند و این ویژگی عموما در تلویزیون‌هایی با رزولوشن 4K‌ دیده می‌شود.

کروم‌کست برای جان تازه‌ای بخشیدن به تلویزیون‌های قدیمی یا غیر هوشمند، ابزار بسیار خوبی محسوب شده و به شما امکان استریم محتوا به صورت مستقیم یا کست کردن آن از روی گوشی هوشمندتان را می‌دهد. این دستگاه از سرویس گیمینگ ابری گوگل، یا همان استیدیا نیز پشتیبانی کرده که البته برای استفاده از آن، باید یک کنترلر جداگانه تهیه کرده و حق عضویت پرداخت کنید. کروم‌کست با گوگل تی وی HD تنها در رنگ سفید روانه بازار می‌شود.

image

 

نسخه مقرون به صرفه کروم‌کست، از چیپست Amlogic S805X2 استفاده کرده و دارای ۱.۵ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است. این دستگاه به همراه سیستم عامل اندروید 12 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این مدل همچنین بر خلاف مدل اصلی کروم‌کست، از کُدِک AV1 نیز پشتیبانی کرده که اخیرا در سایت‌های استریم ویدیو از جمله یوتوب، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است؛ البته به لطف عدم تلاش از سوی کوالکام و اپل، این کُدِک هنوز توسط اکثر چیپست‌های گوشی‌های هوشمند پشتیبانی نمی‌شود.

 

آپدیت اندروید 12 به زودی برای نسخه اصلی کروم‌کست با گوگل تی وی 4K نیز منتشر خواهد شد؛ این امر خبر خوبی برای دارندگان نسل فعلی کروم کست یا افرادی که قصد تهیه آن را دارند، محسوب می‌شود. درباره معرفی کروم‌کست با گوگل تی وی HD چه می‌اندیشید؟ آیا به خرید این محصول برای هوشمند کردن تلویزیون خود فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)