خانهاخبار
نسخه بتا iOS 16.1 عملکرد GPS را مختل می‌کند

نسخه بتا iOS 16.1 عملکرد GPS را مختل می‌کند

اگر استفاده از سیستم موقعیت‌یابی جهانی، کاری است که شما هر روز انجام می‌دهید و یک ویژگی کاربردی برای شما است، فعلا باید از نصب نسخه بتای iOS 16.1 اجتناب کنید.
۱۴۰۱/۶/۲۷

دارندگان آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس باید بدانند که نسخه بتای iOS 16.1 از عملکرد صحیح GPS بر روی این دستگاه‌ها برای بسیاری از کاربران جلوگیری می‌کند؛ بنابراین هرکسی که استفاده روزمره از قابلیت ردیابی موقعیت مکانی دارد و این ویژگی برای او کاربردی است، فعلا نباید این نسخه را نصب نماید.

image

 

معمولا وجود باگ در نرم افزارهای نسخه بتا رایج است، اما این مشکل بر عملکرد اصلی آیفون تاثیر می‌گذارد، بنابراین ما را وادار کرد تا این هشدار را برای تمامی خوانندگان محترم منتشر کنیم تا آگاه باشند. آن دسته از کاربران آیفون ۱۴ پرو هم که پیش‌تر نسخه بتا iOS 16.1 را نصب کرده‌اند، یا باید به نسخه 16.0.1 دانگرید کنند و یا اینکه منتظر بمانند تا اپل در بتای بعدی این مشکل را برطرف کند تا عملکرد GPS به حالت نرمال بازگردد. ضمنا علت این مشکل هنوز مشخص نیست و اپل هم تا زمان نوشتن این مطلب عکس‌العملی رسمی در این خصوص از خود نشان نداده است.

مدل‌های آیفون ۱۴ پرو به مانند اپل واچ اولترا دارای سیستم ردیابی موقعیت جهانی با فرکانس دوگانه هستند. این بدان معناست که این آیفون‌ها می‌توانند سیگنال‌هایی را از ماهواره‌های GPS دریافت کنند که هم در فرکانس L1 قدیمی و هم در فرکانس L5 پرقدرت کار می‌کنند؛ امواج پرقدرت بهتر می‌توانند از موانعی مانند ساختمان‌ها و درختان عبور کنند که این موضوع موجب می‌شود تا کاربران در استفاده از GPS مشکلی نداشته باشند. ضمن اینکه ترکیب این دو سیگنال به بهبود دقت مکان در برنامه‌های نقشه برداری و موارد دیگر نیز کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که در مورد آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس استاندارد فعلا گزارشی از اختلال در عملکرد سیستم موقعیت‌یابی آنها پس از نصب نسخه بتای iOS 16.1 دیده نشده است که البته می‌تواند ناشی از این باشد که این دو گوشی از GPS دو فرکانسی پشتیبانی نمی‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)