خانهاخبار
گوگل به زودی ایموجی‌های متحرک را به اندروید می‌آورد

گوگل به زودی ایموجی‌های متحرک را به اندروید می‌آورد

گوگل قرار است به زودی سیستمی را ارائه کند که نه تنها ایموجی‌های متحرک به اندروید اضافه شوند، بلکه محدویت‌های ایموجی‌های فعلی را هم نداشته باشد و بتوانید آنها را شخصی سازی کنید.
۱۴۰۱/۶/۲۴

گوگل در حال کار بر روی نسل بعدی ایموجی‌ها است که به لطف پروژه «Noto Emoji» به صورت رایگان در دسترس هستند. اول از همه، ۳۱ ایموجی جدید برای رسیدن به یونیکد 15.0 (در مجموع ۳۶۶۴) وجود دارد که همه آنها به زودی در اندروید و سایر پروژه‌های گوگل در اوایل سال آینده در دسترس خواهند بود.

یکی از بزرگترین ارتقاها ، پشتیبانی از انیمیشن است که در زیر یک نمونه از آن را می‌بینید.

گوگل همچنین در حال تغییر به فرمت فونت جدیدی به نام «COLRv1» است. تصاویر در این نوع فونت برداری هستند، بنابراین فایل‌های فونت کوچکتری را ایجاد می‌کنند (مثلا مجموعه نمادهای Twemoji توییتر از ۹ مگابایت به ۱٫۸۵ مگابایت کاهش می‌یابد). البته باید گفت که آنها حتی در صورت بزرگ شدن هم به صورت تصاویری واضح باقی خواهند ماند.

ایموجی‌های COLRv1 می‌توانند از شیب‌های صاف استفاده کنند و رنگ‌ها برای بوت شدن قابل تنظیم هستند. در حال حاضر رنگ‌ها فقط توسط برنامه یا مرورگر قابل تغییر هستند. این یک روش ساده برای اپلیکیشن‌ها برای آوردن رنگ‌های خاص به ایموجی‌ها است و می‌تواند برای مثال، یک حالت شب سریع و آسان برای ایموجی‌ها استفاده شود. برای درک بهتر این موضوع تصاویر نمونه آن در زیر آورده شده است.

یکی از محدودیت‌های مهم فن‌آوری  فعلی این است که نمی‌توانید ایموجی را با رنگ‌های سفارشی ارسال کنید. به عنوان یک راه حل، در این سیستم جدید می‌توانید از ویژگی «Emoji Kitchen» صفحه کلید Gboard استفاده کنید و برچسب‌های ایموجی سفارشی ایجاد کنید که می‌توانید به جای آن ارسال کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)