خانهاخبار
اوپو دلیل اصلی تأخیر در عرضه گوشی‌های تاشوی خود را اعلام کرد

اوپو دلیل اصلی تأخیر در عرضه گوشی‌های تاشوی خود را اعلام کرد

برخلاف انتظارات، مشکلات نرم‌افزاری دلیل عدم عرضه جهانی گوشی‌های تاشوی این شرکت است.
۱۴۰۱/۶/۳

اخیرا شرکت اوپو در مورد دلیل تأخیر در ارائه گوشی‌های تاشوی خود، صحبت‌هایی را انجام داده و نشان می‌دهد این موضوع، بیشتر به مشکلات نرم‌افزاری مربوط است. در حالی که اکثر افراد حرف از مشکلات سخت‌افزاری به عنوان دلیل این تأخیر می‌زدند، بیلی ژانگ، معاون فروش و خدمات اوپو در خارج از کشور، طی یک نشست در مورد عملکرد این شرکت و اخباری مبنی بر تأثیر بیشتر بر بازار اروپا اظهار نظر کرد.

image

 

اوپو فایند ان، اولین گوشی هوشمند تاشوی این شرکت بود که در اواخر سال ۲۰۲۱ رونمایی شد و اکنون متأسفانه تنها در چین موجود است. با این حال، طبق داده‌های ارائه شده در این جلسه، به نظر می‌رسد اوپو به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده و توانسته خود را به رتبه سوم در مجموع محموله‌های گوشی‌های تاشو جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ برساند. اوپو فایند ان، یک گوشی عالی بوده و می‌تواند با اندازه متفاوت و سخت‌افزار چشمگیر خود، رقیبی جدی برای گلکسی زد فولد ۴ به شمار رود.

در این نشست، از بیلی ژانگ پرسیده شد با توجه به تلاش اوپو برای فشار بزرگ این شرکت به بازار اروپا، آیا اوپو فایند ان یا تاشویی دیگر به زودی در بازار جهانی عرضه خواهد شد؟ ژانگ نیز در پاسخ به این سوال گفت:

«هنگام ارزیابی این موضوع که باید یک گوشی هوشمند تاشو را به بازار جهانی بیاوریم، باید به خیلی جهات فکر کرده و تنها سخت‌افزار کافی نیست. هرچند که باید از نظر سخت‌افزاری، باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توان نمایشگر این گوشی و حالت فلکس را بهبود بخشید. اما از نگاه نرم‌افزاری نیز، باید به این مضوع توجه داشته باشیم که چگونه می‌توانیم سازگاری این گوشی با برنامه‌های شخص ثالث را بهبود ببخشیم.»

اندروید 12L و اپلیکیشن‌های آن

ژانگ ادامه داد که معتقد است توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث باید اکوسیستم کلی این اپلیکیشن‌ها را برای استفاده در گوشی‌های تاشو بهبود ببخشند. انجام این کار نیز، می‌تواند به عرضه زودتر اوپو فایند ان در بازار جهانی کمک کند. در حال حاضر، این گوشی از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند، زیرا اکنون تنها برای استفاده در چین طراحی شده است. اما اگر بخواهیم شاهد اوپو فایند ان در سطح بین‌المللی باشیم، خدمات گوگل در این گوشی ضروری است.

اکنون اگر شما خواهان یک گوشی هوشمند تاشو با پشتیبانی از خدمات گوگل هستید، تنها می‌توانید بین گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ انتخاب کنید. گوشی‌های که از اندرویدی 12L پشتیبانی می‌کنند، سیستم عاملی که برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ طراحی شده است. همچنین این موضوع بر کسی پوشیده نیست که گوگل همکاری نزدیکی با سامسونگ داشته تا بتواند تعداد برنامه‌هایی که روش نمایشگرهای بزرگ کار می‌کنند را افزایش دهند. لازم به ذکر است که این همکاری، از زمان معرفی اولین گوشی‌های تاشو سامسونگ کلید خورد. اما به نظر می‌رسد جدا از این مسائل، توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث در ارائه بروزرسانی برای استفاده شدن اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های با نمایشگر بزرگ کمی کند عمل کرده‌اند.

البته که این موضوع نیز به نوعی قابل درک است، زیرا گوشی‌های تاشو تنها بخش کوچکی از بازار را در اختیار دارند. بنابراین شاید توسعه‌دهندگان علاقه داشته باشند تا تمرکز و زمان خود را برای راضی نگه داشتن کاربران عادی صرف کنند؛ گروهی که درصد زیادی از بازار را شامل می‌شود. اما باز هم، این روش نیز ممکن است باعث جلوگیری از گسترش بهتر اپلیکیشن آن‌ها شود. اوپو نیز همچنان قصد دارد از فایند ان خود پشتیبانی کند. دستگاهی که قرار است به یکی از اولین گوشی‌هایی تبدیل شود که از سیستم عامل اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری ColorOS 13 پشتیبانی می‌کند.

فایند ان فولد و فایند ان فلیپ

آیا این صحبت‌ها به آن معنا بوده که اوپو از ساخت گوشی هوشمند تاشوی جدید خودداری می‌کند؟ طبق گفته‌های ژانگ، اوپو قصد دارد جانشینی برای اوپو فایند ان تولید کرده و مشغول توسعه آن است.

ژانگ گفت:

«اگرچه ما توانستیم به موفقیت‌هایی با اوپو فایند ان دست پیدا کنیم، اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. برای نسل بعدی، ما قصد داریم به بهبود محل تا شدن نمایشگر، ایجاد تعاملات بهتر و بهبود عمر باتری گوشی‌های تاشوی خود ادامه دهیم. لطفا برای پیشرفت‌های بهتر، با ما همراه باشید.»

در حالی که همچنان هیچ چیز رسمی در مورد گوشی تاشوی بعدی اوپو وجود ندارد، اما در ماه اخیر شایعات زیادی در این مورد شنیده‌ایم. این احتمال وجود داشته که اوپو قصد دارد دو مدل گوشی تاشوی جدید به نام‌های فایند ان فولد و فایند ان فلیپ را عرضه کرده تا بتواند در رقابتی مستقیم با سامسونگ قرار بگیرد. اگرچه همچنان هیچ تاریخی در مورد زمان معرفی این گوشی‌ها مطرح نیست، اما انتظار می‌رود اوپو تا پایان سال میلادی جاری از فایند ان فولد و فایند ان فلیپ رونمایی کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)