خانهاخبار
واتس اپ ویژگی جدید کاربردی دیگری را به زودی عرضه می‌کند

واتس اپ ویژگی جدید کاربردی دیگری را به زودی عرضه می‌کند

به گزارش WABetaInfo، واتس اپ در حال کار روی ویژگی لغو حذف یک پیام است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.
۱۴۰۱/۵/۲۶

تا به حال شده پیامی را به اشتباه در واتس اپ حذف کرده و سپس از دست خود عصبانی شوید؟! ظاهرا واتس اپ بالاخره به چنین موقعیتی فکر کرده، زیرا به گزارش WABetaInfo در آخرین نسخه آزمایشی این برنامه چت محبوب، یک ویژگی مفید برای لغو حذف یک پیام ایجاد شده است.

این ویژگی در نسخه بتای واتس اپ برای اندروید نسخه 2.22.18.13 مشاهده شده است؛ اگرچه WABetaInfo خاطر نشان کرده که برخی از کاربران خوش شانس نسخه بتا می‌توانند این ویژگی را با نسخه قبلی نیز دریافت کنند. بنابراین با داشتن چنین قابلیتی اگر شما به طور تصادفی پیامی را در واتس اپ پاک کردید، این امکان به شما داده می‌شود که این عمل خود را لغو (Undo) کنید و دوباره آن پیام به صفحه چت شما بازگردد. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که این ویژگی در مورد گزینه Delete For Me در دسترس است؛ بدین معنی که اگر شما پیامی را فقط برای خود پاک کنید، می‌توانید آن را Undo کنید، بنابراین اگر پیامی را با استفاده از گزینه Delete for Everyone حذف کنید، شما قادر نخواهید بود که دیگر آن پیام را بازگردانید.

وقتی پیامی را حذف می‌کنید نوار منویی را خواهید داشت که دکمه «Undo» در آن برای چند ثانیه موجود خواهد بود: بله فقط چند ثانیه، اما خوب حتما واتس اپ به این فکر کرده که چند ثانیه برای متوجه شدن اینکه پیامی را به اشتباه پاک کرده‌اید کافی است!

image

 

این قابلیت با آخرین بروزرسانی بتا از پلی استور در دسترس است. ذکر این نکته ضروری است که این ویژگی هنوز یک ویژگی بتا است و تاریخ انتشار رسمی آن به طور دقیق مشخص نشده است و در حال حاضر مشخص نیست که آیا واتس اپ زمانی که به طور عمومی این قابلیت را عرضه کرد، همچنان فقط برای Delete For Me کار خواهد کرد یا آن را به همه گزینه‌های پاک کردن پیام، از جمله Delete For Everyone نیز تعمیم خواهد داد.

ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگری از واتس اپ در راه است

تیم توسعه دهندگان واتس اپ ماه‌ها است که در حال فعالیت برای اضافه کردن ویژگی‌های مختلف به این اپلیکیشن محبوب است. از جمله ویژگی‌های دیگری که این تیم قرار است به واتس اپ اضافه کند، تغییرات در قسمت Status است که به مانند استوری در اینستاگرام است. به عنوان مثال یکی از قابلیت‌های اخیر کشف شده در نسخه بتا این برنامه، یک ویژگی واکنش سریع برای استاتوس در واتس اپ است، چیزی شبیه به استیکرهای آماده مربوط به واکنش‌های سریعی که در استوری‌های اینستاگرام می‌توانیم برای افراد بفرستیم.

اما این همه ماجرا برای استاتوس‌های واتس اپ نیست؛ یکی دیگر از قابلیت‌های کشف شده که هنوز در دست توسعه است، توانایی ضبط یک پیام صوتی به عنوان استاتوس است که کاربر می‌تواند آن را به جای متن یا تصاویر فعلی در این قسمت قرار دهد.

مورد دیگر که البته کم اهمیت هم نیست، این است که تیم توسعه دهنده واتس اپ در حال کار بر روی این است که به شما امکان دهد تا استاتوس‌های دوستان خود را به طور مستقیم در صفحه چت با آنها ببینید، که به نظر می‌رسد این مورد هم دقیقا با الهام از دایرکت اینستاگرام انجام شده باشد. به این ترتیب می‌توانید از همان صفحه چت در واتس اپ به محض اینکه دوستان و آشنایان شما استاتوس جدیدی گذاشت، آن را مشاهده کنید و دیگر نیاز به رفتن به صفحه جداگانه مخصوص استاتوس نیست.

جدا از بروزرسانی قسمت استاتوس، واتس اپ روی ویژگی‌های دیگری نیز کار کرده است تا این برنامه را غنی‌تر از قبل کند. برای اولین بار، مدیران گروه به زودی گزینه‌هایی را برای مدیریت آسان‌تر گروه‌های واتس اپ دریافت خواهند کرد که از جمله آنها می‌توان به حذف پیام‌ها در گروه برای همه اعضای گروه اشاره کرد.

image

 

تمامی ویژگی‌هایی که در اینجا در مورد آنها صحبت کردیم توسط WABetaInfo به عنوان ویژگی‌های نسخه بتا (که فقط برای کاربران بتا در واتس اپ در دسترس هستند) یا ویژگی‌های در دست توسعه مشاهده شده‌اند؛ اما هنوز مشخص نیست که آنها چه زمانی به عرضه عمومی خواهند رسید. ولی برخی از آنها از جمله مورد آخر، یعنی گزینه حذف پیام همه برای ادمین گروه به نظر می‌رسد که زودتر از زمانی که تصور می‌شود به طور عمومی عرضه شود و نیاز به صبر طولانی مدت نداشته باشد.

در میان ویژگی‌هایی که در بالا گفته شد کدام مورد برای شما کاربردی‌تر است و بیشتر از همه منتظر آن هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)