خانهاخبار
اظهار نظرهای مختلف در مورد فضای ذخیره‌سازی آیفون ۱۴ پرو همچنان ادامه دارد

اظهار نظرهای مختلف در مورد فضای ذخیره‌سازی آیفون ۱۴ پرو همچنان ادامه دارد

ظاهرا هرچقدر که تحلیل‌گران در مورد ظاهر سری پرو آیفون ۱۴ اتفاق نظر دارند، در مورد حافظه ذخیره سازی این سری از آیفون‌های جدید اختلاف نظر وجود دارد.
۱۴۰۱/۵/۲۲

کمتر از یک ماه تا معرفی سری جدید آیفون‌های اپل باقی مانده است. در مورد خصوصیات ظاهری این گوشی‌ها تقریبا تمامی منابع اظهارات یکسانی داشته‌اند، اما ظاهرا در یک مورد اختلاف نظر وجود دارد و آن هم حافظه داخلی سری پرو آیفون ۱۴ است. تنها یک روز پس از اظهار نظر مینگ چی کو تحلیل‌گر معتبر اپل، در مورد شروع حافظه ذخیره سازی آیفون ۱۴ پرو از ۲۵۶ گیگابایت، یک افشاگر معروف دیگر نظری را مخالف این موضوع بیان کرده است.

در حالی که شرکت تحقیقاتی TrendForce پیش بینی کرده بود که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو می‌توانند با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع شوند، جف پو تحلیل‌گر موسسه Haitong International امروز گفته که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با همان فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت شروع خواهند شد.

image

 

جف پو در ابتدا نظر مشابهی با تحلیل‌گران دیگر داشت که حافظه داخلی سری پرو آیفون ۱۴ از ۲۵۶ گیگ شروع خواهند شد، اما او در آخرین یادداشت تحقیقاتی خود در نموداری که عرضه کرده، یک ردیف ۱۲۸ گیگابایتی را به این نمودار اضافه کرده که آن را به آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس اختصاص داده است. او اکنون معتقد است که مدل‌های پرو با همان ظرفیت ذخیره سازی آیفون ۱۳ پرو، یعنی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه خواهند شد. او در قسمتی از یادداشت تحقیقاتی خود گفته:

بر اساس بررسی اخیر زنجیره تامین ما، مشخص شده که برنامه ساخت آیفون ۱۴ در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به تعداد ۹۱ میلیون، در مقابل ساخت تعداد ۸۴ میلیون آیفون ۱۳ در مدت مشابه سال قبل است، زیرا مشکل خاصی در زنجیره تامین وجود ندارد. از نظر مشخصات، یکی از مواردی که اثبات شده، این است که فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت به سری پرو آیفون ۱۴ اضافه شده است.

اوایل این هفته تحلیل‌گر معتبر اپل مینگ چی کو، گفت که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو افزایش قیمت خواهند داشت که نشان می‌دهد گران‌تر از مدل‌های پرو سری آیفون ۱۳ باشند. کو قیمت دقیقی را فاش نکرد، اما او گفت که میانگین قیمت فروش کل سری آیفون ۱۴ از جمله مدل‌های پایین رده در کل حدود ۱۵ درصد خواهد بود.

image

 

در آمریکا آیفون ۱۳ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. اگر قرار باشد که قیمت مدل‌های پرو ۱۰ درصد افزایش یابد، آیفون ۱۴ پرو از ۱۰۹۹ و ۱۴ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار شروع خواهند شد. با این حال افزایش قیمت دقیق برای مدل‌های پرو هنوز مشخص نیست. افزایش قیمت شایعه شده می‌تواند به دلیل تورم بی سابقه، ویژگی‌های مورد انتظار برای مدل‌های ۱۴ پرو، اختلالات زنجیره تامین و عوامل دیگر باشد.

ویژگی‌های جدیدی که برای سری پرو آیفون ۱۴ تقریبا توسط همه تحلیل‌گران اظهار شده، حذف ناچ ۵ ساله و جایگزینی آن با دو بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل، تراشه جدید A16 Bionic، دوربین عقب ارتقا یافته ۴۸ مگا پیکسلی با پشتیبانی از فیلم‌برداری 8K، و صفحه نمایش همیشه روشن است که قرار است صفحه قفل متحول شده آیفون در iOS 16 را به همراه ویجت‌های جدید و آیکون درصد باتری آن به رخ بکشد.

انتظار می‌رود اپل طبق معمول هر سال در سپتامبر (شهریور) سری آیفون ۱۴ را به همراه اپل واچ ۸ و احتمالا برخی محصولات دیگر رونمایی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)