خانهاخبار
اشاره جدیدترین نسخه بتای iOS 16 به نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو

اشاره جدیدترین نسخه بتای iOS 16 به نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو

طبق گزارش 9to5Mac در نسخه اخیر بتای iOS 16 تصویری دیده شده که می‌تواند نشانه ارائه نمایشگر همیشه روشن در سری پرو آیفون ۱۴ باشد.
۱۴۰۱/۵/۷

جزئیات جدیدی که در نسخه بتای اخیر iOS 16 یافت شده، می‌تواند آخرین نشانه‌ای باشد که اپل واقعا در حال برنامه‌ریزی برای ارائه صفحه نمایش همیشه روشن برای آیفون‌های آینده خود است.

همانطور که توسط 9to5Mac کشف شده است، آخرین نسخه بتای iOS 16 یک حالت «خواب» جدید را به تصویر پس زمینه پیش فرض موجود در iOS 16 اضافه می‌کند که به طور ضمنی صفحه نمایش همیشه روشن را در آیفون‌های جدید اپل تایید می‌کند. حالت جدید «Sleep» نسخه‌ای از تصویر پس زمینه را نمایش می‌دهد که تیره‌تر و رنگی‌تر است و برای نمایش در یک صفحه نمایش همیشه روشن مناسب‌تر است. به عبارت ساده‌تر این حالت خواب جدید را می‌توان به عنوان یک فیلتر عکس توصیف کرد که می‌تواند روی هر تصویری که کاربر برای نمایشگر همیشه روشن خود استفاده می‌کند، اعمال شود.

image

 

9to5Mac اشاره کرده که به نظر می رسد اپل رفتاری که در اپل واچ پیش‌تر کشف شده بود و به نمایشگر همیشه روشن در این محصول منجر شد، در آیفون ۱۴ پرو نیز تکرار خواهد کرد. اپل واچ سری ۵ به بعد با صفحه نمایش همیشه روشن، تا زمانی که مچ دست بالا نیاید، نسخه تیره‌تر و کم‌رنگ‌تر از صفحه ساعت را نشان می دهد، بنابراین به طور مشابه آیفون ۱۴ پرو می‌تواند نسخه تیره‌تری از تصویر زمینه را تا زمانی که کاربر صفحه دستگاه را روشن نکرده، به نمایش گذارد.

با این حالت خواب جدید کاربران به طور جزئی تصویر پس زمینه، اطلاعاتی مانند زمان و ویجت‌های صفحه قفل خود را، حتی زمانی که صفحه نمایش آنها در حالت استفاده فعال نیست، مشاهده خواهند کرد. مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که نمایشگر همیشه روشن قرار است برای سری پرو آیفون ۱۴ ارائه شود.

نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو به لطف نمایشگرهای پیشرفته‌تری که دارای نرخ تازه‌سازی کمتر از ۱ هرتز هستند، امکان‌پذیر خواهد بود. آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس دارای فن‌آوری پروموشن هستند و می‌توانند از ۱۲۰ هرتز تا ۱۰ هرتز پایین بیایند. در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو، نرخ تازه‌سازی ۱ هرتز در آیفون ۱۴ پرو، بهره‌وری انرژی را برای صفحه نمایش همیشه روشن، بسیار بیشتر بهبود می‌بخشد.

صفحه نمایش همیشه روشن یکی از چندین تغییر بزرگی است که شایعه شده در آیفون‌های رده بالای سری ۱۴ وجود خواهد داشت، به جز این مورد حذف ناچ و جایگزینی آن با یک بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل، دروبین پشت ۴۸ مگاپیکسلی، عملکرد سریع‌تر ضمن مصرف انرژی کمتر به لطف تراشه جدید A16، رنگ‌های جدید و غیره از جمله موارد دیگری هستند که گفته شده به این سری از آیفون‌های جدید قرار است بیاید.

شما چه انتظاری از آیفون‌های جدید اپل دارید؟ آیا این تغییرات را برای خرید این گوشی قانع کننده می‌دانید؟‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسینی

۱۴۰۱/۵/۸
سلام دیگر بعد از اندورید 11 که دوبار ضربه روی صفحه قفل و باز میشود گوشی همچنین در گوشیهای اپل دیگر کاربرد الوییز ان یا همان صفحه همیشه روشن دیگر اهمیتی ندارد و صرفا یک مورد خیلی ناچیز هست ........ تشکر