خانهاخبار
برخی از اطلاعات مربوط به تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو لو رفت

برخی از اطلاعات مربوط به تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو لو رفت

به تازگی گزارشی منتشر شده است که به بررسی جزئیات فنی مربوط به نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام پرداخته است.
۱۴۰۱/۵/۵

هفته گذشته بود که کوالکام با انتشار پوستری به طور رسمی اعلام کرد تراشه نسل بعدی این تولیدکننده موسوم به اسنپدرگون 8 نسل دو قرار است در طی رویداد سه روزه Snapdragon Summit رونمایی شود. این رویداد که از تاریخ 15 تا 17 نوامبر مصادف با 24 تا 26 آبان صورت خواهد پذیرفت به مانند سال گذشته در هاوایی برگزار می‌شود. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، برخی از مشخصات فنی و جزئیات مربوط به این تراشه پرچمدار در دسترس قرار گرفته است که دید خوبی از این سخت‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

طبق این گزارش که توسط وبسایت WFCCTech منتشر شده است، تنها شرکت TSMC سفارش‌های مربوط به توسعه تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو را دریافت خواهد کرد. البته باید اشاره کرد که بر خلاف انتظار نسل جدید تراشه کوالکام بر پایه فرایند 3 نانومتری TSMC نخواهد بود چرا که در حال حاضر تمام ظرفیت فرایند 3 نانومتری TSMC توسط بزرگ‌ترین و پرسودترین مشتری این تولیدکننده یعنی اپل برای توسعه تراشه‌های M2 مکس و M2 پرو رزرو شده است. در این راستا، انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو به مانند مدل فعلی اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک بر پایه فرایند 4 نانومتری ساخته شود.

شایان ذکر است که چندی پیش نیز سامسونگ عرضه فرایند نود 3 نانومتری خود را نیز آغاز کرد ولی برخی از گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که هیچکدام از تولید‌کنندگان تراشه‌های گوشی‌های هوشمند سفارشی ثبت نکرده‌اند. در حقیقت، یکی از دلایلی که کوالکام برای توسعه تراشه نسل جدید خود به سراغ سامسونگ نرفت این است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک به گواه گزارش‌های فراوان و بررسی‌های تخصصی با مشکلاتی مانند تولید گرمای زیاد و مصرف انرژی بهینه نشده دست و پنجه نرم ‌می‌کند.

image

گزارش‌های پیشین اذعان داشته‌اند که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل دو به احتمال زیاد از کانفیگ یک هسته قدرتمند کورتکس X3، چهار هسته کورتکس A715 و سه هسته کورتکس A510 بهره خواهد برد که بر پایه آخرین معماری پردازنده مرکزی معرفی شده توسط ARM خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو احتمالا با اخرین نسخه مودم اسنپدراگون X70 با پشتیبانی از شبکه 5G همراه خواهد بود که با طراحی جدید خود، کاربر را قادر می‌سازد تا با 60 درصد مصرف انرژی پایین‌تر به دانلود با سرعت بالا بپردازد. به علاوه، افشاگری برجسته به نام Yogesh Brar ادعا کرده است که عملکرد پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو بهبود چشمگیری خواهد داشت و عملکرد کلی این تراشه نیز تا 10 درصد بهبود خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)