خانهاخبار
نسخه ویندوز iCloud Passwords حالا از ابزار سازنده 2FA پشتیبانی می‌کند

نسخه ویندوز iCloud Passwords حالا از ابزار سازنده 2FA پشتیبانی می‌کند

اپل دیگر یک پسورد منیجر تمام عیار برای کاربرانش ساخته است.
۱۴۰۱/۵/۴
اپل سال گذشته ابزار آیکلود خود برای ویندوز را با سیستم مدیریت پسورد بروزرسانی کرد. به این ترتیب کاربران می‌توانند پسوردهای ذخیره شده روی iCloud Keychain را از این طریق مدیریت کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند. حالا این ابزار به سیستم سازنده 2FA (یا همان کد تأیید هویت دو مرحله‌ای) نیز مجهز شده است.

به گزارش کاربران وب سایت Reddit، در بروزرسانی جدید iCloud Passwords که به عنوان بخشی از iCloud Utilityدر اختیار کاربران ویندوز قرار می‌گیرد، سیستم سازنده کد برای تأیید هویت دو مرحله‌ای نیز به این مجموعه اضافه شده است. این قابلیت نخستین بار به قسمت iCloud Keychain در آی او اس ۱۵ و مک او اس مانتری اضافه شد و حالا شاهد حضور آن در نسخه ویندوز نیز هستیم.

برای افرادی که با این سیستم آشنا نیستند، باید بگوییم که کد تأیید هویت دو مرحله‌ای شامل یک عدد چند رقمی است که لایه جدیدی از امنیت را به اکانت شما می‌آورد. این کدها توسط اپلیکیشن‌هایی مانند 1Password، LastPass و سیستم iCloud Keychain ساخته می‌شود.

image

 

از آن جا که پشتیبانی از این ویژگی به iCloud Keychain اضافه شده بود، دارندگان آیفون و آیپد یا کاربران سیستم عامل مک دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص برای ساخت کد تأیید هویت دو مرحله‌ای نداشتند. حالا کاربران ویندوز که تا به حال از iCloud Utility برای مدیریت پسوردها یا دسترسی به آن‌ها استفاده می‌کردند، می‌توانند از این قابلیت جدید نیز استفاده کنند.

البته بد نیست بدانید که محدودیت هایی در این زمینه وجود خواهد داشت. به این ترتیب شما تنها از مرورگرهای مایکروسافت اج و گوگل کروم می‌توانید استفاده کنید. به این ترتیب افرادی که از فایر فاکس یا مرورگرهای دیگر استفاده می‌کنند، باید برای هر بار استفاده از این قابلیت وارد iCloud Passwords Utility شده و از آ» جا کد تأیید هویت دو مرحله‌ای خود را دریافت کنند.

در آخرین بروزرسانی کاربران ویندوز همچنین می‌توانند یادداشت های اضافه شده به پسوردهای iCloud Keychain را نیز مشاهده کنند. این ویژگی با رونمایی از آی او اس ۱۵.۴.۱ به پلتفرم های اپل اضافه شده بود.

با وجود این که iCloud Keychain در مقایسه با رقبا از امکانات و قابلیت های کمتری برخوردار است، اما رایگان بودن و امکان مدیریت پسوردها از جمله امکانات خوب آن به حساب می‌آید که مطمئنا پاسخگوی نیازهای بسیاری از کاربران خواهد بود. در صورت تمایل می‌توانید نرم افزار آیکلود برای ویندوز را به صورت رایگان از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. برای نصب آن نیز دستگاه شما حداقل باید ویندوز ۱۰ مجهز باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)