خانهاخبار
امکان تبدیل دست خط به متن به مرورگر کروم در اندروید 13 اضافه می شود

امکان تبدیل دست خط به متن به مرورگر کروم در اندروید 13 اضافه می شود

گوگل این بار از روی دست سامسونگ برای ویژگی جدید اندروید 13 الگو گرفته است.
۱۴۰۱/۵/۴

به نظر می‌رسد که یکی دیگر از قابلیت های محصولات سامسونگ در آینده نزدیک به اندروید 13 اضافه خواهد شد. آقای Mishaal Rahman در صفحه توییتر خود به تازگی کدهایی را مشاهده کرده است که از این موضوع حکایت دارند که مرورگر کروم روی اندروید ۱۳، به امکان تبدیل دست خط (نوشته شده با قلم S Pen) به متن مجهز خواهد شد. این کدها در Chromium Gerrit که توسط یکی از مهندسان سامسونگ در دست توسعه است، مشاهده شده است.

این ویژگی باعث می‌شود تا مرورگر کروم روی محصولات اندرویدی سازگاری بیشتری با تبلت ها پیدا کند. نویسندگان وب سایت Android Police بر این باور هستند که قابلیت تبدیل دست خط به متن ابتدا برای قسمت های قابل ویرایش و کادر هایی که مخصوص وارد کردن رمز عبور کاربران نیستند، در دسترس قرار خواهد گرفت. نکته جذاب ماجرا این جاست که دارندگان محصولات سامسونگ که از قلم اس پن پشتیبانی می‌کنند، هم اکنون در حال استفاده از این قابلیت روی اندروید ۱۳ هستند.

image

 

برای استفاده از این ویژگی روی محصولات سامسونگ، شما مجبور به استفاده از اپلیکیشن Samsung Keyboardهستید تا به سرویس DirectWriting برای مرورگر Chrome دسترسی داشته باشید. این قابلیت از طریق یک API به نام DirectWriting و یک commit که ورودی سیستم دست نویس به متن را در کرومیوم فعال می‌کند، اجرا می‌شود.

در حالی که سامسونگ در حال اضافه کردن جسچرهای قلم اس پن برای تبدیل دست خط به متن از طریق مرورگر کروم است، سایر دارندگان محصولات اندرویدی باید از قلم‌های پشتیبانی کننده توسط دیوایس خود برای استفاده از این APIروی اندروید ۱۳ استفاده کنند. این ویژگی باید از طریق قسمت توسعه دهندگان فعال شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)